۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
حقوق و مزایای کار در استرالیا در سال ۲۰۲۳

حقوق و مزایای کار در استرالیا در سال ۲۰۲۳

کار در استرالیا و شرایط زندگی متفاوت خصوصاً در آب‌وهوایی دل‌انگیز، دلایل قانع‌کننده‌ای برای مهاجرت به این کشور هستند.

به گزارش بازار، کار در استرالیا و شرایط زندگی متفاوت خصوصاً در آب‌وهوایی دل‌انگیز، دلایل قانع‌کننده‌ای برای مهاجرت به این کشور هستند. استرالیا با یک اقتصاد پایدار سالانه، فرصت‌های شغلی متعدد، دستمزد عالی و فرصتی مناسب برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، مردم زیادی را از سراسر دنیا به‌سمت خود می‌کشاند. البته مزایای کار و زندگی در استرالیا به این موارد ختم نمی‌شود.

کار در استرالیا و شرایط زندگی متفاوت خصوصاً در آب‌وهوایی دل‌انگیز، دلایل قانع‌کننده‌ای برای مهاجرت به این کشور هستند. استرالیا با یک اقتصاد پایدار سالانه، فرصت‌های شغلی متعدد، دستمزد عالی و فرصتی مناسب برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، مردم زیادی را از سراسر دنیا به‌سمت خود می‌کشاند. البته مزایای کار و زندگی در استرالیا به این موارد ختم نمی‌شود.

آیا برای دریافت ویزای کاری استرالیا واجد شرایط هستید؟ یا اگر متقاضی کار در استرالیا هستید، چقدر درمورد سبک زندگی، فرهنگ کار، حقوق، دستمزد و مزایای کار و زندگی در استرالیا اطلاعات دارید؟ فکر می‌کنید ارائه مدرک تحصیلی برای کارفرما در استرالیا اهمیت بیشتری دارد یا مهارت‌های حرفه‌ای ازجمله کسب نمرهٔ مناسب مدارک معتبر زبان؟ اگر واجد شرایط هستید، برای دریافت ویزای کاری کشور استرالیا چه اقداماتی باید انجام دهید؟

در این مقاله با هدف ارائه اطلاعات کامل، جامع و مفید به متقاضیان کار و اقامت کاری در استرالیا، مطالبی که ذکر شد را مورد بررسی قرار داده‌ایم، پس لطفاً تا پایان مطلب همراه ما باشید.

شرایط اخذ ویزای کاری استرالیا و مزایای کار در این کشور

شرایط کار در استرالیا یکی از بهترین شرایط کاری در بین کشورهای جهان است. شما می‌توانید با سطوح قابل قبولی از مهارت (مثلاً مهارت زبان قوی) و مدارک تحصیلی (متوسطه به بالا) کار و شغل مناسبی در استرالیا بیابید. ضمن این‌که ویزای کاری استرالیا و اقامت موقت در این کشور، راهی برای اخذ اقامت دائم آن است. مهم‌ترین مزیت کار در این کشور، به رسمیت شناختن مدرک تحصیلی و تجربهٔ کاری افراد است، بنابراین هرچقدر که سابقه و مهارت کاری شما بیشتر باشد، شانس بیشتری در جذب شدن توسط کارفرمایان شرکت‌های بزرگ خواهید داشت.

سبک زندگی در استرالیا و شرایط کاری آسان در این کشور، افراد غیراسترالیایی فراوانی که جویای کار هستند را به فکر مهاجرت و اخذ ویزای کاری استرالیا می‌اندازد. البته سن، مدرک تحصیلی، سطح مهارت زبان و سابقه‌ٔ کاری، در سیستم امتیازبندی کارفرمایان کشور استرالیا مؤثر است.

  • مزایای عمومی اقامت کاری در استرالیا

بر طبق تحقیقات انجام‌شده توسط آژانس کاریابی استرالیایی Indeed، در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی، مهم‌ترین معیار ۷۱ درصد از متقاضیان کار در استرالیا، حقوق و مزایای کاری در این کشور بوده‌است، بنابراین درامد کار در استرالیا، مهم‌ترین معیاری است که افراد را به مهاجرت کاری و تحصیلی به این کشور ترغیب کرده‌است.

سبک زندگی در استرالیا، حقوق کار، دستمزد و مزایای اجتماعی دیگری از قبیل خدمات بهداشتی و درمانی عالی، محافظت از محیط کار، زندگی در محیطی چند فرهنگی، جریان سرزندگی و جنب‌وجوش و .... برای یک فرد غیربومی خصوصاً افرادی که در جوامح محروم زندگی می‌کنند، جذاب و ترغیب‌کننده است.

قبل از این‌که شرایط اخذ ویزای کاری استرالیا و حقوق و مزایای کار در این کشور را بررسی کنیم، بد نیست مطالب مختصری درمورد کشور استرالیا بخوانید.

حقوق و مزایای کار در استرالیا در سال ۲۰۲۳

  • فرهنگ کار در کشور استرالیا

مهاجرت کاری تنها یکی از هفت روش مهاجرت به استرالیاست. اقتصاد پیشرفته و روبه رشد کشور استرالیا، شرایط کاری خوبی را ‌به‌ویژه برای نیروی کار ماهر و متخصص از اقصی نقاط جهان فراهم کرده‌است. نیمی از جمعیت استرالیا، مهاجرین یا فرزندان مهاجرینی هستند که در سال‌های گذشته به این کشور مهاجرت کرده‌اند. فرهنگ چندگانهٔ کشور استرالیا، زمینه را برای هر فرد دیگری مهیا می‌کند تا به‌راحتی با فرهنگ حاکم بر کشور ادغام شود.

به محض ورود به بازار کار استرالیا، چه مهاجر باشید چه دانشجوی جویای کار، موانع و محدودیت‌هایی در مقابل شما قرار می‌گیرد. مهم‌ترین موضوع درک فرهنگ کار در کشور استرالیاست. بدون درک این موضوع، با هر مدرک تحصیلی و مهارتی، نمی‌توانید از عهدهٔ محیط کاری و انجام وظایف خود در آن بربیایید.

صرف داشتن مدرک تحصیلی برای کار در استرالیا کافی نیست. به بیانی دیگر، کارفرمایان در این کشور به استخدام افرادی ماهر و باتجربه فکر می‌کنند، یعنی افرادی که توانایی سازگاری با محیط‌ و تیم‌های کاری را داشته و از مهارت کار گروهی برخوردار باشند.

در کشور استرالیا، محیط کاری و رفتار کارمندان و کارگران متفاوت از مکان‌های دیگر دنیاست. مهم‌ترین وجه تمایز، در نحوهٔ صحبت کردن افراد در محل کار مشاهده می‌شود، بنابراین شما نیز قبل از حضور در محیط کاری، باید عبارات و اصطلاحاتی که به‌طور مداوم در محیط‌های کاری این کشور تکرار می‌شود را بلد باشید و سعی کنید آن را بفهمید. برای مثال، در فضای کسب‌وکار استرالیا، به وفور از فحش دادن استفاده می‌شود. کارمندان حق ندارند این کلمات را نسبت به مسئولین، مدیریت و غیره به‌کار ببرند.

پله به پله تا پیشرفت

مورد دوم در خصوص فرهنگ کار استرالیا، شروع کردن از مشاغل کم مهارت، کارآموزی و یا حتی کارهای داوطلبانه است، بنابراین کار در استرالیا از مشاغل کم‌درآمد شروع شده و سپس راهی برای ورود به مشاغل پردرآمد و موقعیت‌های ماهرانه خواهد بود. قطعاً دستمزد مشاغل پردرآمد استرالیا و موقعیت‌های ماهرانهٔ این کشور بیشتر است. در ادامه لیستی از شغل های پردرآمد استرالیا را بیان کرده‌ایم.

  • کار در شرکت‌های بزرگ و مشهور استرالیا

یکی از حقوق و مزایای کار در استرالیا، امکان کار در شرکت‌های بزرگ و مشهور ازجمله شرکت ناتالی مک دونالد، شرکت ANZ، شرکت PwC استرالیا، شرکت CIMIC و ... است.

بیشتر شرکت‌های بزرگ استرالیایی در برخی مواقع، با کمبود نیروی کار مواجه می‌شوند. در چنین شرایطی، استخدام افراد غیربومی در استرالیا بسیار آسان‌تر از مواقع معمولی خواهد بود. البته فرصت استخدام برای افراد دارای مدارک تحصیلی عالی، مدارک بین‌المللی زبان و مهارت‌های حرفه‌ای خاص بیشتر از سایر مهاجران است، لذا اگر ویزای مهارتی این کشور را داشته باشید، با توجه به شرایط اخذ این ویزا، بهترین فرصت‌های شغلی در استرالیا را به‌دست خواهید آورد.

  • سیاست‌های کشور استرالیا برای جذب نیروی کار

دولت استرالیا برای جذب نیروی کار ماهر و آموزش‌دیده سیاست‌های خاصی را در پیش گرفته‌است. این کشور شرایط کار، مزایای و حقوق اجتماعی مناسبی را در اختیار مهاجرینی که دارای مهارت خاصی باشند، قرار می‌دهد، بنابراین اتباع سایر کشورها در صورت تمایل، می‌توانند خود را با سیستم امتیازبندی این کشور هماهنگ کنند و موفق به کسب امتیاز و سپس اخذ اقامت موقت یا دائم استرالیا شوند.

  • سیستم اسکیل ورکر (ویزای مهارتی) استرالیا

متقاضیان کار در استرالیا از طریق سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر می‌توانند ویزای مهارتی استرالیا یا ویزای اسکیل ورکر این کشور را به‌دست بیاورند. البته برای به‌دست آوردن ویزای مهارتی، باید از پیش‌نیازها و شرایط عمومی تعیین‌شده‌ای برخوردار باشند.

توجه داشته باشید که در صورت اخذ ویزای اسکیل ورکر برای انتخاب شغل در استرالیا، محدودیتی وجود ندارد. به این معنی که دارندگان ویزای مهارتی پس از ورود به استرالیا، آزادند که هر شغل متناسب با علاقه، مهارت و تخصص خود را انتخاب کنند. برای مثال، اگر رشتهٔ مهاجرتی شما برای ورود به استرالیا مهندسی صنایع است، هیچ‌گونه مانع و محدودیتی برای انتخاب شغل متفاوت، به فرض مثال شغل ساخت‌وساز ندارید.

حقوق و مزایای کار در استرالیا در سال ۲۰۲۳

  • انواع ویزای اسکیل ورکر استرالیا

در لیست زیر انواع ویزای مهاجرتی برای افراد واجد شرایط کار یا آموزش در حرفه‌ خاصی در کشور استرالیا را بیان کرده‌ایم:

  • ساب کلاس ۱۸۶ ::: ویزای طرح نامزدی کافرما یا ENS؛

  • ساب کلاس ۱۸۷ ::: ویزای طرح حمایت مالی منطقه‌ای یا RSMS؛

  • ساب کلاس ۱۸۹ ::: ویزای مستقب ماهر؛

  • ساب کلاس ۱۹۰ ::: جریان آزمایش شده با امتیاز ویزای نامزد مهارت؛

  • ساب کلاس ۴۰۷ ::: ویزای آموزشی؛

  • ساب کلاس ۴۸۲ ::: ویزای کمبود مهارت موقت یا TSS؛

  • ساب کلاس ۴۸۵ ::: ویزای تحصیلات تکمیلی موقت؛

  • ساب کلاس ۴۸۹ ::: ویزای کار فارغ‌التحصیل ماهر منطقه‌ای موقت؛

  • ساب کلاس ۴۹۱ ::: ویزای مهارت۴ کار موقت؛

  • ساب کلاس ۴۹۴ ::: ویزای منطقه‌ای کارفرمای ماهر موقت.

شایان ذکر است که جهت دریافت هرکدام از ویزاهای مهارتی فوق‌الذکر، باید شرایط خاصی مهیا باشد. ضمن این‌که هرکدام از آن‌ها حقوق و مزایای مختص به خود را دارند. برای مثال، ویزای مهارتی ساب کلاس ۱۸۹ به مهاجرین امکان اقامت و کار در استرالیا را به‌صورت دائم می‌دهد. به‌طورکلی ویزای ساب کلاس ۱۸۹ یا ویزای مستقل ماهر، مزایای زیر را به همراه دارد:

  • اقدام به‌طور مستقل بدون نیاز به اسپانسر؛

  • دریافت اقامت دائم و تابعیت استرالیا؛

  • امکان کار و تحصیل در استرالیا؛

  • بهره‌مندی از طرح مراقبت‌های بهداشتی عمومی استرالیا؛

  • حمایت از بستگان و خانواده برای آمدن به استرالیا.

حقوق و مزایای کار در استرالیا در سال ۲۰۲۳

شرایط عمومی دریافت ویزای اسکیل ورکر استرالیا

همان‌گونه که اشاره کردیم، متقاضیان اخذ ویزای مهارتی باید از یکسری شرایط عمومی و پیش‌نیازهای معین برخوردار باشند. ویزاهای مهارتی ۱۸۹ یا ۱۹۰ یا ۴۹۱ مستلزم داشتن پیش‌نیازهای زیر است:

  • سن: ۱۸ تا ۴۴ سال تمام.

  • مدرک زبان: متقاضیان مهاجرت به استرالیا باید بتوانند حداقل نمرهٔ ۵۰ آزمون PTE یا نمرهٔ ۶ آزمون IELTS یا نمرات معادل آن را به‌دست بیاورند.

  • دریافت اسسمنت مثبت: این مرحله به ارزیابی مدارک و معادل سازی آن با مدارک استرالیایی مربوط می‌شود. ارزیابی مدارک توسط سازمان‌های مشخصی انجام می‌شود. انتخاب سازمان به رشتهٔ متقاضی و سابقه کار او بستگی دارد. به‌طور مثال، مهندسان برای ارزیابی مدارک خود، باید به سازمان مهندسین استرالیا (Engineers Australia) مراجعه کنند. برخی از سازمان‌های معروف دیگر جهت ارزیابی مدارک متقاضیان، سازمان ACA و VETASSESS و TRA IML هستند.

  • متقاضیان باید بتوانند حداقل امتیاز ۶۵ را در جدول امتیازبندی مهاجرت به استرالیا کسب کنند. البته با توجه به ۱۵ امتیاز کمکی از ایالت کسب امتیاز ۵۰ خالص نیز برای اقدام کافی خواهد بود.

  • ثبت‌نام در سیستم EOI و سپس انتظار برای دریافت دعوت‌نامهٔ اداره مهاجرت استرالیا.

هرکدام از ساب‌کلاس‌های فوق‌الذکر، دارای شرایط خاص خود و البته مزایا و حقوق مربوط به خود هستند. برای مثال، ساب‌کلاس‌های ۱۹۰ و ۴۸۹ نیز در برنامه مهاجرت ماهر استرالیا قرار دارند و متقاضیان ماهری که قصد اخذ اقامت دائم استرالیا را دارند، از طریق این ساب‌کلاس‌ها می‌توانند به استرالیا مهاجرت کنند. روند درخواست برای تمامی ویزاهای ساب‌کلاس فوق‌الذکر تقریبا شبیه به هم است. درواقع تمامی آن‌ها به ارزیابی مهارت‌های مثبت از طرف مقام مربوطه نیاز دارند.

حقوق و مزایای کار در استرالیا در سال ۲۰۲۳

  • شغل‌های پردرآمد استرالیا

کشور استرالیا فرصت‌های شغلی متعدد و متنوعی را در اختیار افراد واجد شرایط قرار می‌دهد. افراد جهت اخذ ویزای کاری استرالیا باید امتیاز کافی را از طرف سیستم امتیازدهی این کشور کسب کنند، سپس برای انتخاب کار در استرالیا اقدام کنند. ازجمله مشاغلی که به‌عنوان نیروی کار مهاجر در استرالیا می‌توانید در آن‌ها مشغول به کار شوید، می‌توان به شغل‌های معلم، برنامه‌نویس کامپیوتر، پزشکی، وکالت، مکانیک، متخصصین بیهوشی، جراحان داخلی، متخصصین طب داخلی، فروشنده مالی، مدیر، متخصصین حمل‌ونقل، طراحان و توسعه‌دهندگان سایت اشاره کرد.

از مشاغل پردرآمد دیگر در استرالیا می‌توان مهندسی انرژی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مدیر ساخت‌وساز، مدیر بانک، مدیر بازاریابی، مدیر رستوران، مدیر هتل، مدیر فروش، کارگر ساختمانی، دکتر عمومی، دکتر متخصص، مدیر پروژه‌های ساختمانی و .... را نام برد.

  • قانون کار استرالیا و چگونگی قراردادهای کاری

با توجه به آنچه گفته شد، اکنون می‌دانید که بازار کار در استرالیا برای مهاجرین و افراد غیربومی این کشور مناسب است و فرصت‌های شغلی متعددی برای مهاجرین، دانشجویان و افراد ماهر مهیا شده‌است. در صورتی که موفق به اخذ ویزای کاری استرالیا شوید و سپس بخواهید در یکی از مشاغل پردرآمد این کشور مشغول به کار شوید، آشنایی با قوانین کاری این کشور ضروری است.

قوانین کار در استرالیا همچون سایر قوانین این سرزمین حافظ حقوق بشر هستند. بیشتر این قوانین بر نحوهٔ رفتار کارفرمایان با کارمندان و در جهت محافظت از افراد در برابر آزار و اذیت، تعصب و برخوردهای ضدبشری بنا نهاده شده‌است، بنابراین به‌عنوان یک کارمند غیربومی در استرالیا، خیالتان از بابت رعایت حقوق انسانی و اجتماعی خود راحت خواهد بود، چراکه کارفرمایان ملزم به رعایت تمامی جنبه‌های قانون استخدام در کشور استرالیا هستند. همچنین کارفرمایان در این کشور، ملزم به رعایت قانون و سیاست مالیات و قوانین مربوط به سنوات حقوقی هستند.

حقوق و مزایای کار در استرالیا در سال ۲۰۲۳

  • مهم‌ترین قوانین کاری ملی استرالیا

قوانین کاری در سیستم ملی استرالیا و فارغ از ایالت‌ها، مدل‌های تجاری یا صنعتی مطرح است. این قوانین موجب ارائه یک شبکهٔ ایمنی می‌شود که در آن حداقل استانداردهای اشتغال چه برای مشاغل تمام‌وقت و چه برای مشاغل نیمه‌وقت تعیین شده‌است. استانداردها شامل حداقل دستمزد، حق مرخصی، اضافه کاری، دوره‌های اعلامیه و ... می‌شود.

مهم‌ترین قوانین ملی استرالیا در محل کار شامل قانون کار منصفانه ۲۰۰۹، استانداردهای ملی استخدام شامل NES، استانداردهای ایمنی و بهداشت کار (WHS) و قوانین ضد تبعیض ایالتی و فدرال است.

جمع‌بندی

بازار کار در استرالیا برای مهاجرین و افراد غیراسترالیایی بسیار مناسب است. این کشور یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت با شرایط عالی کار، تحصیل، زندگی و اقتصاد پیشرفته و روبه رشد است. کشور استرالیا و شرکت‌های بزرگ استرالیایی نیروی کار ماهر و متخصص را از بین افرادی غیربومی و مهاجر نیز استخدام می‌کنند، بنابراین اگر بتوانید امتیاز لازم برای اخذ ویزای کاری و مهارتی استرالیا را فراهم کنید، موفق به اخذ ویزای موقت، دائم و بهره‌مندی از حقوق و مزایای بسیار خوبی در این کشور خواهید شد. برای مشاوره رایگان جهت کار در استرالیا و اخذ اقامت این کشور باید با موسسات کاریابی بین المللی ارزیابی اولیه خود را انجام دهید که پیشنهاد ما برای این مورد پر نمودن فرم مشاوره رایگان ارزیابی موسسه بین المللی کاربین به آدرس https://karbinco.com/ میباشد که با همکاری با مجموعه های بین المللی کاریابی بهترین گزینه میباشد. 

کد خبر: ۲۱۷٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha