۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
 محدودیت منابع ارزی برای خرید واکسن کرونا نداریم
سخنگوی وزارت بهداشت:

محدودیت منابع ارزی برای خرید واکسن کرونا نداریم

ساری- سخنگوی وزارت بهداشت در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خرید واکسن خارجی کرونا از کشورهای عضو کواکس و سه کشور غیرعضو در دست پیگیری است و محدودیت منابع مالی و ارزی نداریم.

به گزارش خبرنگار بازار، سیما سادات لاری ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در گفتگو با خبرنگاران در استانداری مازندران با اشاره به برنامه ریزی و رایزنی برای خرید واکسن خارجی کرونا اظهار داشت: رایزنی برای خرید واکسن از ۱۸۶ کشور عضو کواکس و یا کشورهای دیگری نظیر چین، روسیه و هندوستان ادامه دارد اما به دلیل تحریم ها در مبادلات ارزی با مشکلاتی روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه حق مشارکت در کواکس نیز پرداخت شده است، اظهار داشت: موانع فراروی به دلیل تحریم ها بوده، هرچند با خبرهای امیدوارکننده ای طی روزهای اخیر در این بخش روبرو شدیم.

وی همچنین به تلاش چهار شرکت داخلی برای تولید واکسن ایرانی اشاره و اضافه کرد: تولیدات یک شرکت به مرحله آزمایش بالینی رسیده و از دی ماه به افراد تزریق می شود.

لاری با عنوان اینکه در صورت مثبت بودن نتایج این واکس از تابستان سال ۱۴۰۰ روی افراد دارای ریسک بالا تزریق می شود، یادآور شد: در حال حاضر که هنوز تولید واکسن داخلی و خرید نمونه خارجی به نتیجه نرسیده چاره ای نداریم محدودیت ها را بیشتر و رعایت پروتکل ها را تشدید کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه مازندران همچنان وارد موج سوم پیک کرونا نشده است، افزود: طرح شهید سلیمانی برای شناسایی بیماران در کشور در دست اقدام است.

کد خبر: ۶۰٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha