۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
فاز دوم پایانه صادراتی کشاورزی قزوین تا پایان امسال به بهره برداری می رسد
رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

فاز دوم پایانه صادراتی کشاورزی قزوین تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

قزوین- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: فاز دوم پایانه صادراتی کشاورزی قزوین تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه در این باره اظهار کرد: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی یکی از نیازهای مهم و دیرینه استان بود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تلاش های جهاد کشاورزی و مدیریت عالی استان به نتیجه رسیده است.

وی افزود: این پایانه در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در شهرستان آبیک و در جوار ریل راه آهن در حال راه اندازی است.

خمسه اضافه کرد : فاز اول این مجموعه جهت ذخیره سازی غلات و گندم در سیلوهای بهداشتی فلزی با ظرفیت ۳۰ هزار تن و در زمینی به مساحت ۴ و نیم هکتار به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار داشت : راه اندازی این پایانه همچنین به رونق کشاورزی و بهبود معیشت کشاورزان استان کمک کرده و ضمن آنکه باید این طرح فرصتی مناسب برای ارزآوری به کشور قلمداد می شود.

خمسه افزود : همچنین با ایجاد امکان دسترسی به خط ریلی جهت حمل و نقل مواد غذایی و محصولات کشاورزی باعث کاهش هزینه های حمل و نقل در این بخش و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده محصول می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد : پایانه صادراتی کشاورزی قزوین با احتساب سیلوهای آن قادر به ذخیره سازی و آماده سازی حدود ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی را برای عرضه را خواهد داشت.

خمسه ابراز امیدواری کرد: فاز بعدی این پروژه شامل؛ سردخانه نگهداری مواد غذایی و سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

به گفته وی این مجموعه با داشتن سردخانه بالای صفر به ظرفیت ۱۵ هزار تن و سردخانه زیر صفر به ظرفیت ۵ هزار تن و همچنین سالن بسته بندی میوه تازه به ظرفیت ۱۸ هزار تن و سالن بسته بندی سبزی و صیفی جات تازه به ظرفیت ۶ هزار تن از پتانسیل بالایی برای صادرات محصولات تازه خوری کشاورزی استان برخوردار است.

کد خبر: ۶۰٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha