۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
ثبت آرامگاه منوچهری در فهرست آثار ملی/ یک گام به سوی جذب گردشگر و توسعه اشتغال
مدیرکل میراث فرهنگی سمنان خبر داد؛

ثبت آرامگاه منوچهری در فهرست آثار ملی/ یک گام به سوی جذب گردشگر و توسعه اشتغال

دامغان- مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از ثبت آرامگاه خشتی منسوب به منوچهری دامغانی در فهرست آثار ملی ایران خبر داد و گفت: این اثر با شماره ۳۲۴۱۱ ثبت و از این پس می‌تواند باعث جذب گردشگر و همچنین اشتغال‌زایی در دامغان شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی جمال صبح دوشنبه از ثبت یک اثر تاریخی و گردشگری دیگر در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: طی نامه‌ای از سوی وزارت میراث آرامگاه خشتی منسوب به منوچهری دامغانی واقع در شهرستان دامغان، خیابان قمر بنی هاشم (ع)، خیابان پویش، نبش پویش دو که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۲۴۱۱ مورخ سوم خرداد ماه ۹۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه ثبت آرامگاه خشتی منسوب به منوچهری دامغانی در فهرست آثار ملی ایران سبب جذب بیشتر گردشگران در این شهرستان می‌شود، تاکید کرد: این بنا در کنار تاریخانه، برج کاشانه و همچنین عمارت‌های متعدد تاریخی و قدیمی دامغان مانند چشمه علی می‌توانند سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را جذب و به ارتقای اقتصادی شهرستان کمک کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه در کنار پسته دامغان که برند اقتصادی این شهرستان است و معادن فراوان، می‌توان از گردشگری این شهرستان نیز برند ساخت، تاکید کرد: دامغان بیشترین میزان آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی را دارد که نشان از ظرفیت‌های بالای گردشگری و اشتغال‌زایی در این حوزه دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، توسعه گردشگری در بخش زیرساخت‌ها، معرفی داشته‌ها و برند سازی مهمترین اتفاقاتی هستند که در دوران پساکرونا می‌توانند توسعه اقتصادی را به استان سمنان و به خصوص شهرستان دامغان هدیه دهند.

کد خبر: ۶۰٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha