۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
هشدار سیلاب تا پایان هفته در برخی از استان‌ها
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

هشدار سیلاب تا پایان هفته در برخی از استان‌ها

گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام آخرین وضعیت جوی کشور، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از سه‌شنبه خبر داد و برای برخی از مناطقی که بارندگی دارند نسبت به آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۴ آذر و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای دو روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام وجود دارد که سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهایی همچون تهران، اراک، اصفهان و کرج می‌شود.

گودرزی ادامه داد: از بعداز ظهر سه‌شنبه، سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود. برای سه‌شنبه شب در برخی نقاط شمال‌غرب و غرب کشور، بارش باران و برف آغاز خواهد شد. این سامانه بارشی در روز چهارشنبه تقویت شده و نیمه غربی و دامنه‌های البرز را در برمی‌گیرد.

به گفته وی، شدت بارش در روز چهارشنبه در جنوب غرب آذربایجان‌غربی، لرستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان، نیمه غربی چهارمحال‌وبختیاری و نیمه شمالی خوزستان است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: پنجشنبه بارش در غرب و شمالغرب تضعیف می‌شود و در جنوب و در غرب خلیج فارس، مناطقی از اصفهان و فارس، همچنان رگبار باران و رعدوبرق و وزش بادهای شدید را داریم. شدت بارش‌ها در جنوب‌شرق لرستان و نیمه‌جنوبی خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب فارس، پیش‌بینی شده است. از این‌رو برای این مناطق، آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: سه‌شنبه و چهارشنبه، خلیج‌فارس و دریای عمان، مواج می‌شود.

گودرزی گفت: تهران امروز کمی ابری و غبارآلود است، فردا نیز تهران غبار آلود خواهد بود. چهارشنبه با ورود ناپایداری به پایتخت، هوای تهران، مطلوب می‌شود. بیشینه دمای امروز تهران به ۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

کد خبر: ۶۰٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha