۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
فناوری تویوتا انتشار آلایندگی را صفر کرد
کامیون‌های هیدروژنی نسل نوین حمل و نقل

فناوری تویوتا انتشار آلایندگی را صفر کرد

تویوتا، فناوری سلول سوختی را در کامیون‌های T۶۸۰  به سیستم هیدروژنی مجهز کرد. طبق اعلام شرکت تحقیق و توسعه تویوال موتور در آمریکای شمالی، نمونه‌های اولیه از کامیون‌ها را با استفاده از همان سیستم سلول سوختی تعبیه شده برای میرای سدان جدید این خودروساز ژاپنی تجهیز کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: مجموعه جدیدی از کامیون‌های سنگین کلاس ۸ تویوتا به فناوری جدید الکتریکی سلول سوختی مجهز خواهد شد. طبق اعلام شرکت تحقیق و توسعه تویوال موتور در آمریکای شمالی، نمونه‌های اولیه از کامیون‌ها را با استفاده از همان سیستم سلول سوختی تعبیه شده برای میرای سدان جدید این خودروساز ژاپنی تجهیز کرده است. تویوتا در خصوص عملکرد این سیستم روی کامیون‌اش، گفت: یک مخزن هیدروژنی در پشت کامیون نصب شده است. زمان ذخیره سازی هیدروژن در این مخزن، جریان الکتریکی تولید شده به سمت باتری لیتیوم یونی نصب شده در خودرو هدایت و نیروی لازم برای حرکت خودرو را تامین می‌کند. قدرت تولیدی در این کامیونت اجازه حمل بار با ظرفیت ۳۶ تن را یک بار سوختگیری ۴۸۰ کیلومتر را پیمایش کند.

اندرو لوند، مهندس ارشد، تحقیق و توسعه تویوتا موتور آمریکا شمالی، اظهار داشت: این یک مرحله مهم در انتقال فناوری هیدروژنی از خودرو سواری به کامیون‌ها با هدف صفر کردن آلایندگی است. نمونه‌های اولیه این کامیونت ثابت کرد که پیشرانه الکتریکی سلول سوختی قادر به حمل روزانه بارهای سنگین بوده و در حال توسعه کاربری این فناوری هستند.

کد خبر: ۶۰٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha