۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
توسعه ۲۰۰ هکتاری گلخانه‌ها در اردبیل
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد:

توسعه ۲۰۰ هکتاری گلخانه‌ها در اردبیل

اردبیل- نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: ۲۰۰ هکتار توسعه گلخانه با تنوع تولید محصولات در سطح استان در حال انجام است.

خلیل نیکشاد در گفتگو با خبرنگار بازار، به افتتاح گلخانه تولید گل رز هلندی در کوثر اردبیل اشاره کرد و گفت: این گلخانه در سه هزار متر مربع مساحت و با ۳.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی اجرایی و عملیاتی شده و قطعا بهره‌برداری آن به نفع اقتصاد منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها، علاوه بر اشتغالزای، با ارزآوری نیز همراه است گفت: استان اردبیل در بحث توسعه نظام گلخانه‌ای و همچنین آبیاری‌ها، جزو استانهای مدرن به حساب می آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل افزود: در سال گذشته ۵۰ هکتار توسعه گلخانه در استان انجام شد و در حال حاضر نیز ۲۰۰ هکتار توسعه گلخانه و تولید محصولات در فضای بسته در حال انجام است.

نیکشاد از احداث ۱۱ گلخانه جدید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کوثر خبر داد و خاطر نشان کرد: شهرستان کوثر یکی از مناطق مستعد در این زمینه است که تاکنون دو واحد گلخانه‌ای در این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سه گلخانه دیگر نیز در این شهرستان در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که عمدتا مربوط به تولید گل رز هلندی و همچنین صیفی و سبزیجات است.

نیکشاد بیان کرد: استان اردبیل جایگاه مناسبی را در کشور در توسعه گلخانه‌ها و پرورش محصولات در فضای بسته دارد که قطعا تقویت این حوزه می‌تواند به نفع اقتصاد و تحول سرمایه‌گذاری و همچنین اشتغال باشد.

وی ارزش سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش گلخانه‌ها را بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در مناطق مختلف استان به ویژه شمال استان اردبیل بزرگترین شهرک گلخانه‌ای در حال احداث است که با بهره‌برداری از آن اکثر فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در منطقه مغان وارد چرخه فعالیت و اشتغال خواهند شد.

نیکشاد اظهار کرد: ما در سازمان جهاد کشاورزی از طرح‌های توسعه گلخانه و همچنین نظام نوین بهره‌برداری و آبیاری‌های مدرن استقبال می‌کنیم و با تأمین اعتبار مورد نیاز و تسهیلات در صدد کمک و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل تصریح کرد: قطعا سرمایه‌گذاری در این بخش با توجه به رونق صادرات محصولات گلخانه‌ای می‌تواند شرایط مساعدی را در بسته‌بندی و صادرات این محصولات فراهم آورد که کشورهای آسیای میانه مشتریان پر و پا قرص این محصولات هستند.

کد خبر: ۶۰٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha