۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
ساوه به عنوان قطب انار کشور هنوز پایانه صادراتی و صنایع تبدیلی ندارد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

ساوه به عنوان قطب انار کشور هنوز پایانه صادراتی و صنایع تبدیلی ندارد

ساوه- سبزی، عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: ساوه به عنوان قطب انار کشور هنوز پایانه صادراتی و صنایع تبدیلی ندارد.

حجت الاسلام محمد سبزی در حاشیه سفر اعضا کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار راه اندازی شهرک گلخانه ای در ساوه را بسیار مهم برشمرد و افزود: با راه اندازی شهرک گلخانه ای شاهد افزایش محصولات کشاورزی، مصرف بهینه آب و همچنین توسعه مکانیزاسیون و اشتغال زایی در این زمینه خواهیم بود.

وی ورود سرمایه گذاران به بخش صنایع تبدیلی کشاورزی ساوه و زرندیه را خواستار شد و گفت: ساوه قطب تولید انار در کشور است، اما هنوز یک پایانه صادراتی و صنایع تبدیلی مناسب در این زمینه ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی پایانه صادراتی نداریم و صنایع تبدیلی مناسبی هم دیده نمی شود، ارزش افزوده دلخواه و مورد نظر که می توان از محصولات کشاورزی همچون انار انتظار داشت را به دست نخواهیم آورد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار بازار مبنی بر «علت افزایش قیمت مرغ و گوش در کشور چیست؟» گفت: عدم توزیع عادلانه و دقیق نهاده ها مهم ترین دلیل افزایش قیمت مرغ و دام است، چرا که عملا دولت ارز یارانه ای برای واردات نهاده های دامی داد، اما در فقدان نظارت صحیح، این ارز به مقدار کافی به دست مصرف کننده نهایی نرسید.

کد خبر: ۶۰٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha