۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
فاز بتن ریزی نیروگاه اتمی رو به پایان است
مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر:

فاز بتن ریزی نیروگاه اتمی رو به پایان است

بوشهر - مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر گفت: فاز بتن ریزی نیروگاه اتمی رو به پایان است و برای تکمیل فاز های بعدی نیاز به تخصص در ۳۵ حرفه مهارتی داریم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره  کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، مسعود نصوری در نشست با مدیر کل و کارشناسان آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بیان اینکه فاز بتن ریزی نیروگاه اتمی رو به پایان است و برای تکمیل فاز های بعدی نیاز به تخصص در ۳۵ حرفه مهارتی داریم،اضافه کرد:  تمام نیروهای مورد نیاز با همکاری پیمانکاران از نیروهای مهارت دیده آموزش فنی و حرفه ای استان تامین خواهد شد.

نصوری بر همکاری آموزش فنی و حرفه ای با شرکت روس اتم در زمینه تامین نیروی جوشکار مورد نیاز نیروگاه نیز تاکید کرد و گفت: برای ارتقای کیفیت آموزش های مهارتی ارائه شده مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر گواهینامه مشترک پایان دوره مهارت آموختگان برای اشتغال در نیروگاه صادر شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مهارت آموختگان حرفه های مهارتی مورد نیاز نیروگاه اتمی در پروژه های در حال ساخت نیروگاه مشغول به کار شده اند،افزود: در راستای تامین نیروهای بومی در طرح‌های توسعه نیروگاه اتمی، برای احداث دو راکتور جدید، نیروگاه اتمی برای فنداسیون، سفت کاری و بهره‌برداری ۱۹ رشته را  برای آموزش کارجویان ارائه شد که در طرح جدید این حرفه ها به ۳۵ مهارت افزایش خواهد یافت.

عبدالمجید دراهکی با بیان اینکه استفاده از نیروهای مهارت آموخته فنی و حرفه ای هزینه کمتری در جهت آموزش برای نیروگاه اتمی خواهد داشت،اظهار کرد: استفاده از نیروی های  مهارت آموخته ماهر بومی در فازهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر ضمن کاهش هزینه های جاری در پیبرد اجرای طرح نیز مثمر ثمر خواهد بود چون نیروی آموزش دیده بر اساس استاندارد های خود نیروگاه مهارت را فراگرفته است.

کد خبر: ۶۰٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha