۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
درآمدزایی گسترده کشور با توسعه شبکه ریلی و تقویت خطوط مشترک با کشورهای منطقه
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

درآمدزایی گسترده کشور با توسعه شبکه ریلی و تقویت خطوط مشترک با کشورهای منطقه

انویه تکیه، عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه راه آهن خواف-هرات یک پروژه ملی است، گفت: با افتتاح راه آهن خواف-هرات، ایران به راحتی به کشورهای آسیای میانه، هند و افغانستان متصل خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، شارلی انویه تکیه، با اشاره به بهره برداری از پروژه راه آهن خواف-هرات، گفت: این پروژه یکی از طرح های استراتژیک کشور در عرصه ترانزیت و انتقال کالا است، زیرا با بهره گیری از این مسیر ریلی می توان حجم صادرات و واردات کالا را چندین برابر کرد.

اتصال ایران به کشورهای آسیای میانه، هند و افغانستان با بهره گیری از راه آهن خواف-هرات
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با افتتاح راه آهن خواف-هرات، ایران به راحتی به کشورهای آسیای میانه، هند و افغانستان متصل خواهد شد، از طرفی با تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان و اتصال آن به راه آهن خواف، کشورهای هدف مانند افغانستان به سهولت می توانند کالاهای خود را از این مسیر و از طریق بندر چابهار منتقل کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: البته راه آهن خواف-هرات برای کشور افغانستان نیز اهمیت بسیاری دارد، زیرا از این مسیر می تواند با کشورهای آسیای مرکزی در ارتباط باشد.

راه آهن خواف-هرات ششمین مرز ریلی کشور است
وی با بیان اینکه راه آهن خواف-هرات ششمین مرز ریلی کشور است، گفت: قطعا راه آهن خواف-هرات یک پروژه ملی است که با توسعه حمل و نقل مسافر و کالا می تواند در اقتصاد کشور اثرگذار باشد، بر اساس گزارش های ارائه شده از سوی مدیران راه آهن، این خط ریلی ظرفیت انتقال سالانه ۶ میلیون تن بار را دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه روند توسعه و تقویت شبکه ریلی در کشور آنقدر سریع نیست، این در حالی است که تکمیل شبکه ریلی و تقویت خطوط مشترک با کشورهای منطقه، ایران را به درآمدهای گسترده در حوزه ترانزیت می رساند.

کد خبر: ۶۰٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha