۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
ارجاع سالانه ۵۰۰ پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی و انتظامی در همدان
مدیرکل دامپزشکی استان همدان عنوان کرد:

ارجاع سالانه ۵۰۰ پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی و انتظامی در همدان

همدان - رسولی؛ مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: دامپزشکی همدان سالانه بیش از ۵۰۰ پرونده تخلف بهداشتی را به مراجع قضایی و انتظامی ارجاع می دهد.

محمود رضا رسولی در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه دامپزشکی استان همدان سالانه بیش از هشت میلیون نوبت سر دام را علیه انواع بیماری‌های واگیر دامی و مشترک واکسینه می‌کند تا امنیت غذایی مردم تأمین شود، گفت: کنترل بهداشتی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ازجمله آنفلوانزای فوق حاد پرندگان،بروسلوز (تب مالت)،هاری،تب همولوژیک کریمه کنگو مدنظر است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان بابیان اینکه همدان عاری از هرگونه بیماری دامی و طیور است؛ عنوان کرد: با اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی از دو سال پیش تاکنون همدان از استان‌های پاک ازنظر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بشمار می‌رود.

وی در خصوص تلف شدن پنج قطعه انواع پرنده در تالاب آق گل ملایر گفت: از این پرندگان نمونه‌گیری انجام و در اداره کل دامپزشکی استان همدان آزمایش گرفته شد که خوشبختانه نتایج آن نشان داد هیچ موردی از آنفلوانزا در این منطقه وجود نداشته است ضمن اینکه علاوه بر آزمایش‌ها انجام‌شده از پرندگان تلف‌شده، یک نمونه زنده گیری نیز صورت گرفت که پس از انجام مراحل بررسی، نمونه‌برداری و آزمایش مشخص شد این نمونه نیز آنفلوانزا نداشته است.

رسولی تأکید کرد: استان همدان تا این لحظه ازنظر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک است که امیدواریم این وضعیت ادامه پیدا کند.

وی به کنترل بهداشت مواد خام دامی و بازدید از اماکن تولید، توزیع و عرضه اشاره کرد و گفت:  این بازدیدها از مراکز کشتارگاه‌ها، مرغ فروشی، قصابی، هتل‌ها، رستوران‌ها، سلف غذاخوری دانشگاه‌ها و سایر ارگان‌های دولتی و خصوصی که دارای سلف غذاخوری هستند انجام و ناظرین دامپزشکی بر این واحدها نظارت دارند.

رسولی بابیان اینکه تمام کشتارگاه‌های استان همدان به‌صورت صنعتی اداره می‌شود و مجهز به سیستم پیش سرد است،گفت: دامپزشکی استان همدان در کشور از اولین استانی‌هایی بود که نسبت به تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی و  عرضه آلایش دامی و طیور به‌صورت بسته‌بندی و نصب برچسب نوع جنسیت دام کشتار شده اقدام کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: سالانه بیش از یک‌صد هزار مورد بازدید از این اماکن به عمل می‌آید ضمن اینکه تعداد ارجاع پرونده‌های تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی و انتظامی سالانه بیش از پانصد پرونده است.

کد خبر: ۶۰٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha