۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
مجلس و دولت با اتکا و همفکری از کسری بودجه جلوگیری کنند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مجلس و دولت با اتکا و همفکری از کسری بودجه جلوگیری کنند

رحمانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، از مجلس و دولت خواست تا با اتکا و همفکری بودجه مطلوبی را تنظیم و از کسری آن جلوگیری کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رجب رحمانی در صحن علنی امروز (یک شنبه ۲۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: به دلیل نزدیک بودن به سالگرد شهید بزرگوار سردار سلیمانی اسوه تقوا، شهامت و شجاعت یاد ایشان را گرامی می‌داریم که در بهشت برین منتظر شهید فخری زاده بودند و امیدوار هستیم بتوانیم راه آنها را ادامه دهیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز ادامه راه شهیدان خدمت صادقانه به ملت و بدون مزد و منت، تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، توجه به محرومان و مستضعفان و اتحاد و انسجام در کشور است.

وی با اشاره به قیام مردم تبریز به مناسبت چهلم قیام مردم قم، ادامه داد: مردم آذربایجان مردمی هستند که با این قیام در دل استکبار جهانی لرزه انداختند و امام (ره) در آن زمان فرمودند چنین قیامی در تاریخ بی سابقه بوده است و همان موقع استکبار جهانی اعلام کرد که این مردم از جای دیگری آمده بودند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم یادآور شد: مردم آذربایجان مردمی شریف، بزرگوار و انقلابی هستند و هیچ کس فداکاری‌های سرداران آذربایجان باقرخان، ستارخان و شیخ محمد خیابانی در دوران مشروطیت و شهید باکری‌ها را در دوران دفاع مقدس فراموش ر نخواهد کرد.

رحمانی با بیان اینکه آذربایجان در قلب ملت ایران جای دارد، گفت: امیدواریم آقای اردوغان به عنوان یک همسایه به اشتباه خود پی ببرد و از ملت ایران به طور رسمی عذرخواهی کند و بداند که ملت ایران یکپارچه، متحد و منسجم تحت لوای رهبریت رهبر معظم انقلاب راه انقلاب و شهدا را پیش می برند.

 سخنگوی فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی در مجلس با تشکر از زحمات تمامی کسانی که لایحه بودجه ۱۴۰۰ را تدوین کردند، یادآور شد: دولت و مجلس باید با اتکا و همفکری همدیگر بودجه مطلوبی را  پیش‌بینی و تنظیم و از کسری بودجه جلوگیری کنند.

با یادآوری اینکه بودجه عمرانی استان قزوین در لایحه بودجه ۱۳۹۹،  ۱۸۵ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰، ۲۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، گفت: بودجه استان ۳۵ میلیارد تومان افزایش یافته است، بودجه سیستان و بلوچستان در سال ۹۹، ۸۳۰ میلیارد تومان بوده و در لایحه ۱۴۰۰ به  هزار و ۱۹۳ میلیارد تومان افزایش یافته، بودجه خوزستان در سال ۹۹، ۱۴۷۹ میلیارد تومان بوده و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به ۲۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته، بودجه استان بوشهر در سال ۹۹، ۴۵۰ میلیارد تومان بوده و در لایحه ۱۴۰۰، ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و به گونه‌ای بودجه برخی استان ها ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته اما بودجه استانی مانند قزوین تنها ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته البته درست است باید به مناطق محروم توجه بیشتری شود اما سایر استان ها هم جزو کشور هستند.

وی خطاب به نمایندگان گفت: باید بودجه را به گونه‌ای ببندیم که همه کشور بر اساس اصلاح ساختار بودجه به برنامه خود برسند و استان ها هم از بودجه بهره مند شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به مشکلات باغداران سراسر کشور به ویژه استان قزوین که ۸۰ درصد مردمش باغدار و کشاورز هستند ضمن تشکر از رئیس سازمان برنامه و بودجه برای صدور دستور صریح خرید کشمش، گفت: آقای جهانگیری دستور رفع مشکل را دادند و وزیر جهاد کشاورزی چندین نشست برگزار کرد اما در عمل هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد؛ از وزیر جهاد کشاورزی می خواهیم بر اساس قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی که به تازگی ابلاغ شده قیمت گذاری جدیدی را بر اساس تورم برای باغداران کشور داشته باشند که منجر به فلج شدن باغداری کشور نشود؛ ۳۰۰ هزار هکتار باغ انگور در کشور وجود دارد که۳۰ هزار هکتار آن در استان قزوین قرار دارد و هر هکتار ۵ شغل ایجاد کرده و با توجه به شرایط موجود بازار ۱۵۰ هزار شغل در استان در حال نابودی است.

وی یادآور شد: از رئیس مجلس برای صدور دستور بازنگری هیات تطبیق در خرید تضمینی محصولات کشاورزی و اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای خرید محصولات تشکر می‌کنیم؛ قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال ۷۲ در مجلس تصویب شده و از آن روز خرید تضمینی، خرید یارانه ای و همچنین خرید توافقی انجام شده است.

کد خبر: ۶۰٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha