۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
سالانه ۸ هزار تن مس در زنجان تولید می شود
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

سالانه ۸ هزار تن مس در زنجان تولید می شود

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، با بیان اینکه در سال بیش از هشت هزار تن مس در استان زنجان تولید می شود، گفت: این استان یک هزار و ۲۵۰ کارگاه مسگری دارد. 

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه صنعت مس بیش از هزار و ۵۰۰ سال قدمت دارد، گفت: بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر در این صنعت در استان زنجان فعالیت می کنند. 

وی با بیان اینکه در سال بیش از هشت هزار تن مس در استان تولید می شود، اظهار کرد: این استان یک هزار و ۲۵۰ کارگاه مسگری دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، ارزش ریالی این میزان تولیدات صنعت مس در استان زنجان را بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: گرانی قیمت مواد اولیه صنعتگران مس را دچار مشکل کرده است. 

ارجمند تاکید کرد: نبود کارخانه فرآوری مس در استان باعث شده سنگ‌های استخراج شده از معادن فعال مس زنجان با هزینه گزاف به استان‌های دیگر ارسال شود تا پس از تبدیل به شمش و ورقه‌های مس دوباره پس از طی کیلومترها فاصله با قیمت بالا به دست صنعتگران استان برسد. 

وی با بیان اینکه مواد اولیه در بازار آزاد وجود دارد، ابراز داشت: قیمت بالای مواد اولیه و نوسان این مواد به صنعتگران آسیب می زند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان بر لزوم برند سازی مس زنجان اشاره کرد و گفت: مس استان به صورت سنتی تولید می شود و این امر باعث شده در کشور مطرح باشد. 

ارجمند با بیان اینکه صنعت مس استان به صورت چکشی  هم تولید می شود، گفت: تمام کارگاههای بزرگ مسگری زنجان با برندهای ثبت شده فروش مس خود را انجام می دهند. 

کد خبر: ۶۰٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha