۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
سرریز سد بیجار نگران کننده نیست
مدیرعامل آب منطقه ای گیلان:

سرریز سد بیجار نگران کننده نیست

بیجار - مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه ۹۶ درصد سد مخزنی شهر بیجار پر شده است، گفت: سرریز این سد نگران کننده نیست.

به گزارش بازار، به نقل از آب منطقه ای گیلان، وحید خرّمی با بیان اینکه در حال مدیریت برای اولین سر ریز سد هستیم، گفت: سرریز سد بیجار نگران کننده نیست و کنترل شده است و  سرریز آن در مسیر رودخانه قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان  ورودی  سد مخزنی شهربیجار را ۱۶ مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن را هفت متر مکعب بر ثانیه عنوان و اظهار کرد: تاکنون ۹۶ درصد ظرفیت سد مخزنی شهر بیجار با ۱۰۱ میلیون مترمکعب ذخیره آب پر شده است.

وی تصریح کرد: به زودی این سرریز کنترل شده را انجام می دهیم و هیچ تهدیدی از آن وجود ندارد اما مردم اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی  باید احتیاط کنند و از هرگونه ورود به بستر و حریم پایاب سد شهربیجار (رودخانه زیلکی رود)  خودداری نمایند.

خرّمی خاطر نشان کرد: بارش برف و باران اگرچه موجب بروز مشکلاتی در گیلان شد اما به نفع منابع  آب استان  است و ادامه داد، مجموع ظرفیت ذخیره سد مخزنی شهر بیجار  ۱۰۵ میلیون متر مکعب است.

سد مخزنی شهر بیجار، بر روی رودخانه زیلکی که آب بسیار مناسبی دارد، احداث و با هدف تامین آب شرب شهرهای مرکزی و شرق نزدیک گیلان واقع در شهرهای رشت، خشکبیجار، کوچصفهان، خمام، لشت نشاء، سنگر، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، کومله، شلمان، بندرانزلی و همچنین ۲۲۰ روستا ساخته شده است. سد مخزنی شهر بیجار(آیت الله بهجت) نخستین سد پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که در استان گیلان به بهره برداری رسیده  و در حال حاضر آب شرب افزون بر یک و نیم میلیون نفر از جمعیت دو و نیم میلیون نفری استان را تامین می کند.

کد خبر: ۶٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha