۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
استقرار جوی آرام در بیشتر مناطق؛ بارش از سه شنبه
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

استقرار جوی آرام در بیشتر مناطق؛ بارش از سه شنبه

گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: جوی نسبتا آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی آلاینده‌ها در بیشتر مناطق کشور تا دو روز آینده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش بازار، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز صبح در بیشتر مناطق کشور به خصوص بخش‌هایی که رطوبت کافی داشتند، مه صبحگاهی پدیده غالب بوده است.

وی افزود: در کلانشهرهایی همچون تهران، اصفهان و مشهد پدیده غالب غبار محلی خواهد بود و این پدیده تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت. وی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در اواخر وقت روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی فعال از غرب کشور بارندگی‌ها از نیمه غربی کشور آغاز و برای روز چهارشنبه به ویژه در روز پنج شنبه این سامانه کاملا تقویت شود و نیمه غربی کشور را کاملا در برگیرد.

کارشناس هواشناسی گفت: عمده و شدت بارش‌ها در مناطق غربی، دامنه‌های زاگرس و جنوب غربی کشور خواهد بود و یک شاخه شدت بارش‌ها هم در شهرهای شمالی کشور پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در مناطق شمالی و سردسیر و ارتفاعات، بارندگی همراه با برف همراه خواهد بود و در مناطق جنوبی‌تر احتمال وقوع رعد و برق وجود دارد.
کارشناس هواشناسی گفت: همچنان ماندگاری هوای سرد در بیشتر مناطق کشور وجود دارد و پیش بینی می‌شود در روزهای آینده به خصوص دوشنبه و سه شنبه در مناطق شمال کشور دما روند افزایش نسبی داشته باشیم.

وی گفت: با سرعت گرفتن وزش باد، آب‌های مناطق جنوبی کشور خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: پیش بینی می‌شود در تهران غبار محلی و مه صبحگاهی پدیده غالب باشد و در روزهای پایانی هفته بارش خفیف در تهران هم دور از انتظار نیست.

وی گفت: دما در گرم‌ترین زمان در تهران امروز به حدود ۸ درجه خواهد رسید.

کد خبر: ۶۰٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha