۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
تنها ۵۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی آب دارد
معاون شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی:

تنها ۵۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی آب دارد

بجنورد- واسطه، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: در حال حاضر تنها ۵۰درصد ظرفیت سدهای استان آب دارد.

وحید واسطه در گفت‌وگو با بازار، اظهار داشت:اکنون ۵۰درصد ظرفیت سدهای استان خراسان شمالی پر شده است، به‌طوریکه ۱۱۷ میلیون مترمکعب  آب در این مخازن وجود دارد.

وی تعداد سدهای خراسان شمالی را هشت سد با ظرفیت ۲۳۴ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سد شیرین دره با ۸۵ درصد بیشترین ظرفیت آب و سد اسفراین با ۲۰درصد کمترین ظرفیت آب را در بین سدهای استان دارند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی در خصوص میزان آب دهی رودخانه‌های استان نیز افزود: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های اندازه‌گیری رودخانه‌های استان، در این استان چهار ایستگاهی که بیشترین آب دهی( بالای یک مترمکعب در ثانیه) آب از آن عبور می‌کند روستای آغمزار با ۴.۳ مترمکعب در ثانیه، ایستگاه قلعه بربر در  بالادست سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان دو مترمکعب در ثانیه، ایستگاه بابا امان ۱.۷ مترمکعب در ثانیه و سر بیدواز ۱.۲ مترمکعب در ثانیه آب از آن‌ها عبور می‌کند.

واسطه همچنین در خصوص میزان بارندگی در استان گفت: در سال آبی جاری، میزان بارندگی از اول مهرماه تا به امروز ۳۶ میلی‌متر گزارش‌شده درحالی‌که در سال گذشته در همین مدت ۳۸ میلی‌متر ثبت‌شده بود.

وی به کشاورزان توصیه کرد با توجه به کاهش بارندگی، کشاورزان با توجه به ظرفیت منابع آبی نسبت به کشت بهاره خود برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر: ۶۰٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha