۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
۵۱۰ هزار دارنده سهام عدالت در اردبیل روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند/ الزام سهام‌داران به دریافت کد بورسی
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

۵۱۰ هزار دارنده سهام عدالت در اردبیل روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند/ الزام سهام‌داران به دریافت کد بورسی

اردبیل- نوروزی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل گفت: ۵۱۰ هزار نفر از دارندگان سهام عدالت در استان روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند.

علیرضا نوروزی در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری و ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت و واگذاری مالکیت آن به مردم، دو روش برای این کار مدنظر قرار گرفت که روش مستقیم و مدیریت غیرمستقیم در این حوزه بوده است.

وی تصریح کرد: در مدیریت مستقیم دارنده سهام عدالت خود می‌تواند با دریافت کد بورسی از طریق سامانه سجام نسبت به خریدوفروش سهام خود اقدام کند که در این زمینه ۴۷۰ هزار نفر در استان روش مستقیم را برگزیدند.

۵۱۰ هزار نفر در اردبیل روش غیرمستقیم را در عرضه سهام عدالت خود انتخاب کردند
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل  گفت: در استان اردبیل ۹۸۰ هزار نفر دارنده سهام عدالت وجود دارد که از این تعداد ۵۱۰ هزار نفر نیز روش غیرمستقیم را در عرضه سهام عدالت خود انتخاب کردند که در هر دو دسته مستقیم و غیرمستقیم دریافت کد بورسی از طریق ثبت‌نام در سامانه سجام اجباری و الزامی است.

نوروزی افزود: در روش که عرضه سهام در تالار بورس انجام می‌شود معامله و حفظ ارزش سهام بر عهده دارنده آن است که طبق شرایط و اعلام متقاضی این کار با انجام کد معاملاتی انجام‌شده و تمام دارندگان سهام عدالت می‌توانند معاملات خود را بر اساس کد بورسی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در گزینه غیرمستقیم مدیریت سهام بر عهده شخصیت حقوقی و مستقل در قالب شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان اردبیل است که ما به همراه اوراق بهادار بورس بر فرآیند فعالیت این مجموعه نظارت داریم.

دارندگان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برگزیده‌اند در قالب نماد ویساربیل می‌توانند در جریان خریدوفروش و عرضه سهام خود قرار بگیرند
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل  در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ۵۱۰ هزار نفر در استان سهام خود را به این شرکت واگذار کردند تا از قبل خریدوفروش و عرضه در بازار سهام از سود آن بهره‌مند شوند.

نوروزی اولین اقدام دارندگان سهام عدالت به روش غیرمستقیم را ثبت‌نام قطعی در سامانه سجام و دریافت کد بورسی اعلام کرد و ادامه داد: اگر این ثبت‌نام انجام شود فرد موردنظر و دارنده سهام عدالت در کنار بهره‌مندی از سود می‌تواند در انتخابات هیئت‌مدیره شرکت و همچنین رأی‌گیری برای تغییر قوانین و مقررات شرکت و دیگر فرآیند تصمیم‌گیری در شرکت مشارکت کرده و به‌صورت مستقیم در این حوزه نظارت کند.

وی اضافه کرد: دارندگان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برگزیده‌اند در قالب نماد ویساربیل می‌توانند در جریان خریدوفروش و عرضه سهام خود قرار گیرند که قیمت هر سهم ۱۲۲ تومان تعیین‌شده است.

۶۳۰ میلیارد تومان حجم دارایی شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان به ازای ۵۱۰ هزار نفر دارنده سهام
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اگر دارندگان سهام عدالت در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده و کد بورسی دریافت نکنند در ادامه فرآیند عرضه و همچنین بهره‌مندی از سود سهام خود با مشکل روبه‌رو می‌شوند که امیدواریم هر چه سریع‌تر به ثبت‌نام و دریافت کد بورسی اقدام کنند.

نوروزی حجم دارایی شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان را به ازای ۵۱۰ هزار نفر دارنده سهام، ۶۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قطعاً سود این سهام به‌حساب دارندگان سهام عدالت به روش غیرمستقیم پرداخت خواهد شد که اولین مبنا در این واریزی داشتن کد بورسی و ثبت‌نام در سامانه سجام خواهد بود.

وی تصریح کرد: از ۲۲ بهمن این شرکت‌ها به‌صورت مستقل نسبت به ورود به فضای کسب‌وکار اقدام خواهند کرد و تمام سعی و تلاشمان بر این است تا با حمایت این مجموعه بتوانیم سهامداران را از سود و دیگر منافع موردنظر بهره‌مند کنیم.

از ۵۱۰ هزار نفر دارنده سهام عدالت به روش غیرمستقیم کمتر از ۱۰ تا ۱۵ درصد در سامانه سجام ثبت‌نام کرده اند
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: تنها انتفاع در این زمینه بهره‌مندی از سود نیست بلکه افراد دارای کد بورسی حق رأی در انتخابات اعضای هیئت‌مدیره، حق خریدوفروش اوراق بورس و همچنین ورود به سایر حوزه‌ها را خواهند داشت که امیدواریم در این زمینه دارندگان سهام عدالت اقدام فوری را انجام دهند.

نوروزی خاطرنشان کرد: از ۵۱۰ هزار نفر دارنده سهام عدالت به روش غیرمستقیم کمتر از ۱۰ تا ۱۵ درصد در سامانه سجام ثبت‌نام کرده اند که تأخیر در این امر پسندیده نیست و ما امیدواریم هر چه سریع‌تر در منزل و بدون مراجعه حضوری دارندگان سهام عدالت نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی اقدام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اضافه کرد: هر چه قدر دارندگان سهام عدالت در سامانه سجام دیر ثبت‌نام کنند، به همین میزان فرآیند کار مشکل بوده و شرکت سرمایه‌گذاری نمی‌تواند به‌صورت قانونی انتخابات هیئت‌مدیره و تغییر اساسنامه را انجام دهد.

کد خبر: ۶۰٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      سلام اگه ما در سجام ثبت نام نکنیم سود سالانه به ما داده نمیشه؟