۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
سهم استان مرکزی از صندوق پژوهش فناوری قابل قبول نیست
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:

سهم استان مرکزی از صندوق پژوهش فناوری قابل قبول نیست

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان مرکزی از صندوق پژوهش فناوری قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، جلسه جمع بندی سفر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به اراک عصر شنبه با حضور علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی و دیگر مسئولان در استانداری مرکزی برگزار شد.

سهم مرکزی از صندوق پژوهش فناوری قابل قبول نیست
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این دولت برای رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد و فناوری و شتاب دهنده ها اقدامات بسیار خوب و مطلوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: در مسیر توسعه و رسیدن به موفقیت باید به توانمندی های داخل توجه و نگاه ویژه داشته باشیم.

کریمی با بیان اینکه کشور در راستای اتکا به توانمندی های داخل و استعدادهای درونی کشور به موفقیت های روزافزون دست خواهد یافت گفت: مهم ترین مشکل و معضلی که شرکت های دانش بنیان مرکزی از آن گلایه مند هستند تامین مالی است که باید در این زمینه حمایت های لازم صورت بگیرد.

وی با انتقاد از اینکه سهم مرکزی از صندوق پژوهش فناوری قابل قبول نیست، عنوان داشت: لازم است که روند ارائه مجوز به شرکت های دانش بنیان تسهیل شود.

نمک زدایی منابع آبی شهرهای ساوه و زرندیه و دلیجان به وسیله فناوری های دانش بنیان
سید علی آقازاده نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان در مشاغل روستایی می‌تواند مهاجرت معکوس و ایجاد اشتغال در واحدهایی روستایی را به دنبال داشته باشد اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان مرکزی در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله پرورش گل و آبزی پروری مشغول به فعالیت هستند که برای گسترش این حوزه نیازمند حمایت هستیم.

استاندار مرکزی به نمک زدایی منابع آبی شهرهای ساوه و زرندیه و دلیجان اشاره کرد و گفت: می توانیم به وسیله فناوری های دانش بنیان و به روز، این  منابع آبی را مناسب برای آشامیدن نماییم.

وی در خصوص استقرار مکان پارک علم و فناوری استان مرکزی نیز افزود: در این زمینه ۲ مکان در نظر گرفته شده که اول شرکت صنایع اراک و کورد دوم دانشگاه جامع اراک با ۱۸۵ هکتار است.


 

کد خبر: ۶۰٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha