۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
پیش‌بینی وزارت راه برای کاهش قیمت مسکن
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد

پیش‌بینی وزارت راه برای کاهش قیمت مسکن

اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: طی پنج سال اخیر در برخی مناطق کشور قیمت مسکن بیش از ۲۰۰ برابر شده است.

 به گزارش بازار، پروانه اصلانی به پیش بینی نرخ مسکن پرداخت و گفت: مسکن از بقیه اقتصاد جدا نیست و وابسته به نرخ ارز است. مسکن برای خانواده یک سرپناه است. نمی‌توان گزینه‌ی دیگری را بدلیل افزایش قیمت و گرانی جایگزیتی آن کرد.

اصلانی مبنای محاسبه قیمت مسکن را قیمت ثبت شده در سامانه معاملان املاک و مسکن و کد رهگیری اعلام کرد و گفت: قیمت متوسط مسکن بعد از پیراسته سازی محاسبه می‌شود.

او گفت: تاکنون قیمت مسکن شهر تهران مبنی برای مسکن کشور محاسبه و اعلام می‌شد. اگر قیمت برخی مناطق خاص تهرن مانند منطقه ۱ از محاسبه قیمت مسکن تهران جدا کنیم عدد میانگین قیمت مسکن تا ۱۰ میلیون تومان کاسته و کاهش می‌یابد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به طرح جامع مسکن گفت: در مناطق شهری باید سالی ۷۰۰ هزار واحد و در مناطق روستایی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود. بر اساس اطلاعات دریافتی از شهرداری‌ها مجوز ساخت بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی گرفته و صادر نشده است که از این تعداد هم بیش از ۷۰ درصد به ساخت منجر نشده است.

همچنین نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان از ۱۱۸ برابر شدنِ مسکن نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: رشدی که در قیمت مسکن شاهد بودیم غیر قابل پیش بنی، کاذب و ناشی از اخلال سوداگران در بازار مسکن بود.

ایرج رهبر دلایل اصلی افزایشِ قیمت مسکن را سوداگری و دلالی اعلام کرد و افزود: دلالان به تصور اینکه قیمت مسکن افزایش خواهد یافت اقدام به احتکار و خرید واحدهای مختلف کردند.

او گفت: با اعلام قانون مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه، تغییر و تحولات سیاسی و اقدام به ساخت مسکن ملی باعث شده است حباب قیمت مسکن در کشور از بین برود.

رهبر بیش از ۵۰ درصد قیمت مسکن را حباب اعلام کرد و گفت: بیشترین فاکتور افزایش قیمت مسکن را «زمین» نام برد.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان تولید مسکن را نیاز ضروری کنترل قیمت مسکن اعلام کرد و گفت: نباید تولید ۱ میلیون مسکن در سال کاهش یابد.

کد خبر: ۶۰٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      0 0
      خیلی مزخرفه نظارتی نیست