۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
هفت هزار پهنه و محدوده معدنی در خراسان رضوی بلوکه شده است
استاندار

هفت هزار پهنه و محدوده معدنی در خراسان رضوی بلوکه شده است

مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: بیش از هفت هزار پهنه و محدوده معدنی در خراسان رضوی وجود دارد که بلوکه شده است و پس از آزادسازی آنها سرمایه‌گذاران در صورت تمایل به فعالیت در این پهنه‌ها باید برنامه‌های خود را در بخش فرآوری مواد معدنی و تولید صنایع معدنی ارایه کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی محمد صادق معتمدیان گفت: تا پایان دی‌ماه امسال ۵۰ درصد از صاحبان معادن راکد خراسان رضوی که به هر دلیلی اعم از نداشتن دانش فنی، منابع مالی مناسب، نداشتن صلاحیت انجام کار، غیرفعال شده‌اند، سلب صلاحیت شده و معادن مزبور به مزایده گذاشته می‌شوند تا شرکتهای دولتی توسعه گرا، نهادهای عمومی، بخش خصوصی و افراد دارای صلاحیت مسئولیت فعال سازی آنها را برعهده گیرند.

خراسان رضوی ۱۲۰ هزار میلیارد ریال منابع بانکی دارد
استاندار با تاکید بر تامین منابع مالی طرح‌های عمرانی خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم باید از ظرفیت‌های قانونی به صورت اجرای طرح‌های مشارکتی با بانک‌ها استفاده کرد زیرا خراسان رضوی بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال منابع بانکی دارد که باید سپرده‌های مردم در این بانک‌ها صرف عمران و آبادانی استان شود.

وی نسبت مصارف به منابع بانکی در خراسان رضوی را ۷۶ درصد ذکر و بیان کرد: در تلاش هستیم، جدا از اعتبارات استانی طی نشستی با مدیران عامل بانک‌ها، زمینه استفاده از منابع مالی بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصادی و اتمام طرح‌های اقتصادی نیمه تمام که در کوتاه مدت قابلیت تکمیل داشته باشند را فراهم کنیم.

معتمدیان ادامه داد: منابع بانکی در قالب پرداخت تسهیلات باید در اختیار کسانی قرار گیرد که اهلیت سرمایه‌گذاری، انگیزه و آورده مناسب در اختیار دارند تا بتوان با حمایت از سرمایه‌گذاران و تامین منابع مالی مناسب، سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی را رونق داد.

نهضت گلخانه
وی هم چنین به مشکل دیرینه کم آبی در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: کم آبی یکی از موضوعات جدی و همیشگی استان است که اگر از هم اکنون برای این معضل چاره اندیشی نشود، در آینده با چالش‌های جدی در این حوزه مواجه می‌شویم.

معتمدیان ادامه داد: برای صرفه جویی در مصرف آب بویژه بخش کشاورزی، در قالب طرح نهضت گلخانه‌سازی ایجاد ۵۰۰ هکتار گلخانه در خراسان رضوی و در کنار آن توجه بیشتر به آبخیزداری و آبخوان‌داری، احیای قنوات، بهینه‌سازی مصرف آب، استفاده درست از ظرفیت‌ها و منابع موجود در قالب عمل به "سند سازگاری با آب" در استان دنبال می‌شود.

استاندار خراسان رضوی به ظرفیت‌های معدنی و صنعتی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: اولویت استان در حوزه صنعتی تثبیت وضعیت موجود است، در این راستا حدود ۶ هزار واحد صنعتی در استان نیازمند حمایت بیشتر، تامین نقدینگی در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش هستند که باید بتوان منابع مالی مورد نیاز آنها را تامین کرد.
 

کد خبر: ۶۰٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha