۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
۱۲۹ فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی در آذربایجان غربی صادر شد
در گفتگو با بازار مطرح شد

۱۲۹ فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی در آذربایجان غربی صادر شد

ارومیه- تومرائی، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با تسهیل فرآیند صدور مجوز طرح‌های صنایع تبدیلی و غذایی در استان تا کنون ۱۲۹ فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی صادر شده است.

پرویز تومرائی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه این مجوزها در بخشهای مختلف کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام و طیور در سطح استان صادر شده است، افزود: جوازهای تاسیس به منظور جذب مواد خام تولید شده محصولات کشاورزی استان در بخش های زراعت، باغبانی، دام و طیور صادر شده ‌است.

وی بیان کرد: با راه اندازی این واحدها بیش از ۱۵۰ هزار تن از مواد خام کشاورزی برای تبدیل به محصول با ارزش اقتصادی نظیر آبمیوه، کنسانتره، پوره، انواع رب، انواع میوه خشک، کشمش، انواع گوشت بسته بندی شده و...‌ به چرخه فرآوری صنایع تبدیلی اضافه می شود.

تومرائی اظهار کرد: این امر علاوه بر جلوگیری از خام فروشی محصولات باعث ایجاد اشتغال، افزایش ارزش افزوده، رونق صادرات و در نهایت ارز آوری به کشور می شود.

وی همچنین اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ۱۵ پروانه بهره برداری صادر شده است و در حال حاضر مشغول فعالیت می‌باشند که شامل واحد خوراک دام و طیور، سردخانه، بسته بندی میوه، کشتارگاه دام، خشکبار، بسته بندی غلات و حبوبات، بسته بندی دم نوش و گیاهان دارویی، بسته بندی انواع گوشت و... است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این واحدها قادر به جذب و فراوری ۱۳۰ هزار تن محصول خام کشاورزی اعم از زراعی باغی، دام و طیور هستند و همچنین زمینه اشتغال برای ۳۵۰ نفر از این طریق فراهم شده است.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری انجام شده برای به بهره برداری رسیدن این طرح ها یک هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال است که از طریق تسهیلات بانکی و آورده صاحبان طرح های مذکور تامین شده است.

کد خبر: ۶۰٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha