۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به مزارع پرورش ماهی لرستان پرداخت شد
مدیرکل شیلات لرستان:

۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به مزارع پرورش ماهی لرستان پرداخت شد

لرستان- بیرانوند، مدیرکل شیلات لرستان گفت: بیش از ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۳۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض در اختیار آبزی‌پروران لرستانی قرار گرفت.

کیارش بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در بحث تولید ماهی، سال ۹۳ کل تولیدات استان ۱۶ هزار تن بود اما امسال میزان تولید استان به ۳۰ هزار تن می‌رسد.

وی افزود: سیل ۹۸ به ۳۰۰ مزرعه پرورش ماهی در لرستان خسارت وارد کرد که توانستیم بیش از ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۳۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض در اختیار آبزی‌پروران لرستانی قرار دهیم.

مدیرکل شیلات لرستان عنوان کرد: در حال حاضر از مجموع ۶۰۰ مزرعه پرورش ماهی لرستان، کمتر از ۳۰ مورد تعطیل و غیرفعال است ولی با تسهیلاتی که به آنها تعلق می گیرد به زودی وارد مدار تولید می‌شوند.

وی لرستان را استان پیشگام در بحث تکثیر بچه ماهی دانست و تصریح کرد: سال گذشته ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی در لرستان تولید شده و امسال تولیدات به بیش از ۶۰ میلیون رسیده و پیش‌بینی می شود بیش از ۱۵۰ میلیون بچه ماهی در استان تولید شود.

بیرانوند خاطرنشان کرد: سال ۹۳، ۲۵۲ مزرعه پرورش ماهی در اثر بیماری «وی.اچ.اس» تعطیل شد و همه مولدین از بین رفتند ولی با تفاهم نامه ای که با کشور فرانسه امضا کردیم روند تولید بچه ماهی را از سر گرفتیم.

کد خبر: ۶۰٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha