۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
 آمادگی گیلان برای سرمایه‌گذاری نروژی‌ها در ساخت شناورهای گردشگری
استاندار گیلان مطرح کرد؛

آمادگی گیلان برای سرمایه‌گذاری نروژی‌ها در ساخت شناورهای گردشگری

رشت- استاندار گیلان گفت: با توجه به ظرفیت‌های مناسب آبزی پروری، آماده سرمایه گذاری نروژی‌ها در ساخت شناورهای گردشگری هستیم.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در ارتباط تصویری با علیرضا یوسفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در نروژ، توسعه ارتباطات با کشورهای دیگر را بسترساز رونق فعالیت تاجران و بازرگانان دانست و اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در گیلان، مواهب الهی و موقعیت جغرافیایی مطلوب و پتانسیل بالای منطقه آزاد انزلی، زمینه‌ساز گسترش فعالیت‌های تجاری است.

وی افزود: وجود اشتراکاتی همچون موضوعات مرتبط با شیلات، کشتی‌سازی و صنعت نساجی بین نروژ و گیلان، می‌تواند در جهت ترغیب سرمایه گذاران برای ورود به این حوزه‌ها موثر باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان به تلاش‌های صورت گرفته در توسعه صنعت آبزی پروری و وجود زنجیره کامل پرورش ماهیان خاویاری و ماهی در قفس اشاره‌ و خاطرنشان کرد: فعال بودن میز دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گیلان و بازار هدف کشورهای عضو اتحادیه و نیز همسایه در زمینه صادرات، می‌تواند چشم انداز خوبی را برای ایرانیان مقیم نروژ و سرمایه‌گذاران فراهم سازد.

وی پویایی مرکز تحقیقات شیلات مستقر در گیلان، خواهرخواندگی یکی از شهرهای دوطرف و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری را از جمله اقدامات موثر در گسترش‌ ارتباطات خواند.

وی وجود امنیت سرمایه‌گذاری و شاخص‌های بالای امنیتی را یک مزیت‌ برای تشویق سرمایه‌گذاران دانست و گفت: شفافیت، قانون‌مداری و برخورد حرفه‌ای در توسعه روابط بین المللی و تجاری، حائز اهمیت است و گیلان در این شاخص‌ها جزو استان های برخوردار محسوب می‌شود.

استاندار گیلان به ورود گردشگران و مسافران‌ در ایام مختلف سال بیش از جمعیت ساکن در استان اشاره کرد و افزود: مشارکت شرکت‌های کشتی‌سازی و ساخت شناورهای گردشگری، می‌تواند در رونق این صنعت موثر باشد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی، نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی در این مسیر آماده هرگونه‌ همکاری، همراهی و حمایت هستند.

کد خبر: ۶۰٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha