۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
رقابت قیمت لپ تاپ با پراید! / اهمال در برنامه‌ریزی برای تولید موبایل و لپ تاپ ایرانی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

رقابت قیمت لپ تاپ با پراید! / اهمال در برنامه‌ریزی برای تولید موبایل و لپ تاپ ایرانی

دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید در حال حاضر قیمت لپ تاپ در بازار به پراید رسیده و این امر ناشی از کوتاهی مسئولان در تولید موبایل و لپ تاپ ایرانی و افزایش تقاضا به دلیل برگزاری کلاس‌های درس به صورت آنلاین است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، الهویردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی لپ تاپ، گفت: از آنجا که دانش آموزان به دلیل شیوع کرونا برای حضور در کلاس‌های درس ناچار به استفاده از موبایل و لپ تاپ هستند، گرانی این محصولات مشکلات بسیاری برای خانواده‌ها ایجاد کرده است.

کوتاهی مسئولان در برنامه‌ریزی برای تولید موبایل و لپ تاپ ایرانی
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان باید از سال‌ها قبل برای تولید موبایل و لپ تاپ برنامه‌ریزی می‌کردند، افزود: کوتاهی مسئولان در تولید موبایل و لپ تاپ ایرانی موجب عقب افتادگی کشور در این حوزه شده است که هزینه این کوتاهی و اهمال را مردم باید بپردازند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت لپ تاپ در بازار به پراید رسیده، اضافه کرد: از آنجا که مشاغل و کسب و کارها هر روز گرایش بیشتری نسبت به استفاده از فضای مجازی و اینترنت پیدا می‌کنند وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت باید با همکاری با یکدیگر و بهره گیری از دانش و توان متخصصان داخلی زمینه تولید موبایل و لپ تاپ ایرانی را فراهم کنند.

فعالیت سوداگران در بازار یکی از دلایل گرانی موبایل و لپ تاپ
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به نیاز کشور به موبایل و لپ تاپ و در نتیجه خروج ارز از کشور، ادامه داد: در حال حاضر به دلیل برگزاری کلاس‌های غیرحضوری و آنلاین تقاضا در بازار موبایل و لپ تاپ افزایش یافته و قیمت‌ها سر به فلک گذاشته به گونه ای که بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند این محصولات را خریداری کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی دیگر از دلایل گرانی موبایل و لپ تاپ را فعالیت سوداگران در بازار برشمرد و تصریح کرد: نهادهای نظارتی باید با نظارت دقیق بر بازار از سوءاستفاده دلالان جلوگیری کرده و فروشندگان را ملزم کنند تا متناسب با کاهش نرخ ارز، قیمت‌ها را ارزان کنند.

کد خبر: ۶۰٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha