۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
۸۰ هزار سند مالکیت روستایی در لرستان صادر شد
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان:

۸۰ هزار سند مالکیت روستایی در لرستان صادر شد

لرستان- رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: ۸۰ هزار سند مالکیت روستایی در استان صادر شد که مانند اسناد شهری قابلیت استفاده به عنوان وثیقه بانکی را دارند.

مسعود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص طرح سنددار کردن خانه‌های روستایی، اظهار داشت: این طرح یک کار مشترک بین بنیاد مسکن و ثبت اسناد است و در آن روستاهایی که قابلیت ثبت سند داشته باشند نقشه برداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون در سطح استان حدود ۸۰ هزار جلد سند صادر شده است، افزود: هر مزایایی که اسناد شهری دارند برای اسناد روستایی نیز وجود دارد، مثلاً می‌توان از آنها به عنوان وثیقه بانکی استفاده کرد و برای دریافت تسهیلات اقدام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به ورود املاک روستایی به چرخه اقتصاد کشور، عنوان کرد: وقتی بانک ها اسناد روستایی را به عنوان تضمین قبول می‌کنند در حقیقت این املاک به چرخه اقتصادی کشور الحاق می‌شوند که این موضوع باعث بالا رفتن ارزش افزوده املاک روستایی شده است.

وی با بیان اینکه هزینه دریافت سند براساس تعرفه‌ها تعیین می‌شود ولی معمولاً حدود ۲۰۰ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی هم ۵۰ میلیون تومان با سود چهار درصد است که رقم آن نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۵۹٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha