۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کاهش ۴۰ درصدی قیمت مبلمان با مدیریت توزیع مواد اولیه| وزارت صمت بازار مواد اولیه را ساماندهی کند
رئیس اتحادیه صادرکنندگان مبلمان ایران:

کاهش ۴۰ درصدی قیمت مبلمان با مدیریت توزیع مواد اولیه| وزارت صمت بازار مواد اولیه را ساماندهی کند

احمدیان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران گفت: در صورتی که مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان مبلمان بدون واسطه مستقیما به خود آنها تحویل شود، با مدیریت توزیع مناسب، قیمت مبلمان ایرانی در بازار بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می یابد.

بازار؛ گروه اصناف: حسن احمدیان رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: با کاهش قیمت مبلمان در بازار ضمن تامین نیاز های داخلی، زمینه رقابت سالم برای صادرات نیز بیشتر فراهم می شود و این در رونق کسب و کار صنایع مبلمان و صنایع چوب تاثیرگذار خواهد شود.  

کاهش صادرات مبلمان به ۴ میلیون دلار 
وی با اشاره به مزیت های صادرات مبلمان ایرانی به کشورهای منطقه یادآورشد: تا سال گذشته به طور متوسط سالانه حدود ۸۰ میلیون دلار ارزش صادرات مبلمان ایرانی بود، اما شرایط بد اقتصادی و تحریم ها سبب شد روند صادرات  کاهش و در نیمه اول سال جاری مجموع صادرات مبلمان کشور بین ۴ و تا ۵ میلیون دلار بوده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان مبلمان ایران بیان کرد: در صورتی که شرایط و بسترهای صادراتی کالا و مبلمان در کشور مهیا شود، بازهم صادرات مبلمان به کشورهای منطقه و بازارهای هدف روند افزایشی خواهد داشت.

احمدیان با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت مبلمان در بازار حباب است گفت: دلالان و واسطه های تامین مواد اولیه سبب شده قیمت مبلمان و مصنوعات چوبی در کشور با قیمت واقعی آن فاصله زیادی داشته باشد.

مدیریت و نظارت بر توزیع مواداولیه در بازار ضروری است 
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان مبلمان ایران اظهارداشت: متاسفانه به علت نبود نظارت در بازار مواد اولیه مورد نیاز صنعت مبلمان با قیمت های بالایی به دست تولیدکنندگان می رسد و این در افزایش هزینه های تولید و حباب قیمت مبلمان در کشور موثر بوده است.

وی با اشاره به وضعیت بازار خرید و فروش مبلمان در کشور یادآورشد: وضعیت بد اقتصادی، مشکلات تامین مواد اولیه افزایش قیمت ها و محدودیت های کرونایی سبب شده که مردم برای خرید مبلمان و مصنوعات چوبی تمایل نشان ندهند و به علت شیوع بیماری کرونا به نسبت گذشته مردم کمتر در بازار حضور دارند.

فعالیت ۸۰ هزار واحدی تولیدی مبلمان و مصنوعات چوبی 
احمدیان گفت: صنعت مبلمان شامل مبل های خانگی، مبلمان اداری، سرویس خواب، کتابخانه، مبلمان سالن های آمفی تئاتر، کابینت، دکوراسیون و سایر مصنوعات چوبی است و بیش از ۸۰ هزار واحد صنعتی در کشور در این زمینه فعال هستند، اما مشکلات تامین مواد اولیه با قیمت های گزاف هزینه های تولید را در ایران بالا برده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان مبلمان ایران با بیان اینکه بخشی از مواد اولیه صنعت مبلمان و مصنوعات چوبی از خارج وارد می شود، گفت: با کاهش مواد اولیه وارداتی در بازار، سودجویان و واسطه ها تلاش می کنند مواد اولیه، یراق آلات و MDF  را با قیمت بالا به تولید کنندگان عرضه کنند و این در افزایش قیمت مبلمان در بازار موثر بوده است.

وی تاکید کرد: متوقف شدن ثبت سفارش باعث افزایش چندین برابری قیمت مواد اولیه مصنوعات چوبی و مبلمان شده و اگر واردات مواد اولیه به خوبی مدیریت و توزیع شود قیمت تمام شده محصولات چوبی و مبلمان کاهش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان مبلمان ایران بیان کرد: نبود مدیریت قوی در توزیع مواد اولیه تولیدکنندگان صنعت مبلمان کشور سبب شده با کمبود مواد اولیه در بازار که واسط ها و دلالان عامل آن هستند، شاهد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت ها در بازار باشیم.

جولان دلالان و واسطه ها در بازار عامل افزایش قیمت ها
احمدیان تصریح کرد: با برنامه ریزی مناسب اگر شرکت های تولیدی در داخل و وارد کنندگان مستقیما مواد اولیه را به دست تولیدکنندگان برسانند، در این صورت شاهد جولان؛ دلالان و واسطه ها در بازار صنعت مبلمان کشور نخواهیم بود، لذا ضروری است مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش قیمت ها و رونق کسب و کار، به رفع مشکلات این صنعت توجه بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول در اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران در خصوص ممنوعیت واردات مبلمان به کشور گفت: این فرصت بسیار گران قیمتی برای تولیدکنندگان  است تا با استفاده از این فرصت خوب و ارزشمند بتوانیم از این شرایط به نفع توسعه صنعت مبلمان در کشور استفاده کنیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران در پایان اظهارداشت: کاهش قابل توجه فروش مبلمان سبب شده ظرفیت بسیاری از تولید کنندگان صنایع چوبی و مبلمان در کشور خالی بماند و این در بلند مدت می تواند به بنگاه ها و فعالان این عرصه اقتصادی لطمه بزرگی بزند و حتی عده ای از تولیدکنندگان فعالیت خود را تعطیل کنند.
 

کد خبر: ۵۹٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha