۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
نیازبه راه‌اندازی ۲۰۰ سایت تلفن همراه در اصفهان/ مردم و نهادها همکاری کنند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

نیازبه راه‌اندازی ۲۰۰ سایت تلفن همراه در اصفهان/ مردم و نهادها همکاری کنند

اصفهان- مطلب‌زاده، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان گفت: استان در حال حاضر نیازمند راه‌اندازی ۲۰۰ سایت جدید اپراتورهای تلفن همراه است.

جعفر مطلب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه ارائه خدمات در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات همواره در دستور کار است، اظهار داشت: از این رو در سال جاری که شرایط ویژه‌ای را به ویژه در امر تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تجربه کردیم توسعه زیرساخت‌ها به صورت جدی دنبال شد.

ایجاد زیرساخت‌های اینترنتی در ۳۶۰۰ مدرسه اصفهان
وی افزود: بر این اساس در سال جاری و قبل از شروع سال تحصیلی جدید سه هزار و ۶۰۰ مدرسه را در شهر و روستا تحت پوشش زیرساخت‌های اینترنتی قرار دادیم تا هیچ دانش آموزی به بهانه نبود زیرساخت از تحصیل جا نماند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان با بیان اینکه در زمینه استفاده از اینترنت ثابت در استان با مشکلی رو به رو نیستیم، ابراز داشت: در حال حاضر عمده‌ترین مشکل فعلی نبود زیرساخت کافی برای استفاده از اینترنت سیار است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون شهرداری مکلف به صدور مجوز به اپراتورهای تلفن همراه برای راه‌اندازی سایت است، افزود: از سوی دیگر شهروندان و دیگر نهادها نیز برای راه‌اندازی این سایت‌ها باید همکاری لازم را با شرکت مخابرات و دیگر اپراتورها داشته باشند.

مطلب‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر معضل اصلی اپراتورهای تلفن همراه پیدا کردن مکان مناسب برای راه‌اندازی سایت است، ابراز داشت: بر اساس برآورهای صورت گرفته در استان اصفهان نیازمند راه‌اندازی ۲۰۰ سایت برای دو اپراتور اصلی تلفن همراه هستیم که هنوز این روند به مرحله اجرایی نرسیده است.

وی تصریح کرد: برای تکمیل پوشش اپراتورهای تلفن همراه و ارتباطات سیار نیازمند همکاری مردم و نهادهای مرتبط هستیم.

توجه به همه استانداردها برای نصب سایت
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان با تاکید بر اینکه توجه به همه استانداردهای مورد نیاز برای نصب سایت‌ اپراتورهای تلفن همراه در نقاط مختلف شهری در دستور کار است، ابراز داشت: باید توجه داشت میزان امواج رادیویی در این سایت‌ها به صورت مستمر پایش می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان باید توجه داشته باشند که هر چه فاصله رسیدن امواج رادیویی به دکل‌های مخابراتی کمتر باشد این امواج ضرر کمتری را در هنگام برقراری مکالمه بین مغز انسان و گوشی تلفن همراه صدور می‌کنند.

کد خبر: ۵۹٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha