۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
 نوید رشد شاخص در هفته «پیش‌رو»| سهامداران از این سهم به آن سهم نروند
استراتژی هفته در گفتگو با کارشناس؛

نوید رشد شاخص در هفته «پیش‌رو»| سهامداران از این سهم به آن سهم نروند

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است، سهامداران باید سهم های بنیادی را با تحلیل خریداری کنند و خرید و فروش مداوم سهم اشتباه است.

رامین کیانی؛ بازار: بازار سرمایه چهارشنبه دچار نوسان شدیدی شد؛ در ابتدای معاملات صعود خوبی را داشت اما این رشد بازار ادامه دارد نبود و با افزایش حجم خرید سهم ها و طولانی شدن صف های فروش بازار به یک روند نزولی رسید و آخرین روز معاملاتی هفته را قرمز به پایان رساند و در مجموع حدود ۱۰ هزار واحد ریزش داشت. 

محمد مبین شفیعی ناطق کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بازار در تشریح شرایط آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بورس گفت: بازار یک حالت نوسانی را تجربه می کرد؛ صعود یا سقوط خاصی را شاهد نبودیم این درحالی بود که سهم های به اصطلاح شاخص ساز به اصلاح خود ادامه دادند و تغییر خاصی را نداشتند. البته در اواخر معاملات گروه خودرو و مشخصا سهام خودرو یا سهام خساپا و سهم هایی که در این شکل هستند با افزایش تقاضا رو به رو شدند و خریداران پیگیر خرید آنها شدند و این حالت که پیش آمده نوید یک بازار خوب و رشد شاخص و روندی صعودی را برای هفته آینده بازار به سهامداران و فعالان بازار دادند. 

به معامله گران بازار  توصیه می شود که از این سهم به آن سهم ها نروند و سهم مثبت و خوب خود را پیدا کنند چرا که در این صورت سود بهتری را خواهند برد و رفتار هیجانی اتفاق مثبتی را برای آنها و بازار رقم نخواهد زد


او ادامه داد: به نظر می رسد شاخص امروز یک حرکت رو به بالایی را خواهد داشت و به تبع این موضوع سهم های شاخص ساز نیز یک حرکت رو به جلویی را پس از این چند روز یکسان بودن و به نوعی در جا زدن خواهند داشت. 

شفیعی ناطق در مورد شرایط سهم های کوچک در بازار چهارشنبه گفت: استقبال از سهم های کوچک بازار همچنان مثل چند روز قبل ادامه داشت و سهم هایی مانند سهم های گروه سیمانی؛ گروه دارویی و غذایی خریداران خوبی داشتند و تقاضای آنها بسیار خوب بود. 

ارزش معاملات بالا نکته مثبت معاملات هفته گذشته 
کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ارزش معاملات این هفته بسیار خوب بود افزود: ارزش معاملات امروز نیز مانند بقیه روزهای این هفته خوب و قابل توجه بود و حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده که ۶۸۲ میلیارد تومان ورود پول حقیقی به بازار داشتیم که همچنان ما را به روند بازار امیدوار نگه می دارد و احتمال اینکه هفته آینده هفته سبز تری را نسبت به این هفته شاهد باشیم وجود دارد و احتمال اینکه خریداران آخر این هفته در آغاز هفته بعد سود خوبی را از خرید خود برداشت کنند بسیار بالاست. 

او ضعیف ترین گروه امروز بازار سرمایه را گروه پالایشی ها دانست و دلیل آن را اینگونه تشریح کرد: امروز گروه پالایش ضعیف ترین گروه بازار سرمایه بود چرا که در این گروه عرضه کننده زیادی وجود داشت و نکته خاص در مورد این گروه این هست که اصلاح خود را تجربه کرده و چشم انداز مثبتی را می توان از بازار این گروه در هفته آینده توقع داشت. 

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: سهم های عرضه اولیه مانند وسپهر و و امید اصلاح زیادی را داشتند؛ بر این منوال تقاضاهای بالایی داشتند و به سقف رسیدند و از لحاظ تحلیل هفته آینده به نظر همین روند صعود را خواهند داشت. 

از این سهم به آن سهم نروید
فعال بازار سرمایه گفت: چهارشنبه در بورس و فرابورس حدود ۲۵۰ نماد مثبت بود و تقریبا نمادهای منفی به نزدیک یک سوم این عدد رسیدند؛ با این حال می توان گفت بازار نسبتا مثبتی را در بدنه بازار شاهد بودیم و در شاخص سازها منفی زن ها را شاهد بودیم. 

شفیعی ناطق در پایان برای توصیه به سهامداران نیز افزود: به معامله گران بازار  توصیه می شود که از این سهم به آن سهم ها نروند و سهم مثبت و خوب خود را پیدا کنند چرا که در این صورت سود بهتری را خواهند برد و رفتار هیجانی اتفاق مثبتی را برای آنها و بازار رقم نخواهد زد.

کد خبر: ۵۹٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha