۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
۲۵۰۰ تن گوشت قرمز در نیر تولید شده است
از ابتدای سال جاری؛

۲۵۰۰ تن گوشت قرمز در نیر تولید شده است

اردبیل - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون دو هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در واحدهای دامداری این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا ناصری قبل از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل سازمان جهاد کشاورزی شهرستان نیر، اظهار کرد: شهرستان نیر با دارا بودن ۱۲۵ هزار راس دام سنگین و سبک شامل گاو اصیل، گاو دورگ، گاو بومی، گاو میش، گوسفند و بز یکی از قطب‌های مهم دامداری در استان بوده و نقش مهمی در تامین نیازهای استان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر با بیان اینکه شهرستان نیر دارای ۲ واحد پرواربندی بره صنعتی فعال ونیمه فعال با ظرفیت ۷۰۰ راس و با اشتغال‌زایی ۷ نفر است گفت: ۱۴ واحد پرواربندی گوساله صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت یک هزار و ۸۵۵ راس و با اشتغال‌زایی ۳۵ نفر نیز در شهرستان نیر فعالیت است.

وی با بیان اینکه شهرستان نیر دارای ۱۲ واحد پرورش گاو شیری صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت ۴۲۵ راس و با اشتغال‌زایی ۴۱ نفر و تعداد ۳۴۳ واحد دامداری کوچک روستایی فعال با پروانه بهره‌برداری به ظرفیت ۱۶ هزار و ۵۴ راس دام سنگین و سبک است گفت: مجموعا از ابتدای سال جاری تا کنون دو هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در واحدهای دامداری این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

ناصری با بیان اینکه تامین امنیت غذایی یکی از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است گفت: این میزان تولید ۵/۷ درصد تولید گوشت قرمز استان اردبیل را شامل می‌شود.

کد خبر: ۵٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha