۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
رفع مشکلات واحدهای تولیدی کوچک/سیزدهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر برگزار می شود
مدیر اشتغال و کارآفرینی استان کرمان:

رفع مشکلات واحدهای تولیدی کوچک/سیزدهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر برگزار می شود

کرمان - مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: بیشتر حمایت های دولتی معطوف به واحدهای کوچک است که از طریق پرداخت تسهیلات، مشوق های صادراتی و بیمه ای انجام می شود.

منوچهر اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: معاونت کارآفرینی و اشتغال وظیفه شناسایی فعالان حوزه کارآفرینی و برگزاری سالانه جشنواره کارآفرینان برتر و معرفی آنها به عنوان الگو را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال سیزدهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر برگزار می شود، افزود: از بین داوطلبانی که شرکت کرده اند شش طرح به عنوان طرح های استانی مطرح شده که باید برای داوری در مرحله کشوری ارسال شوند.

اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت اشتغالزایی و کارآفرینی استانهای مختلف به فضای کارآفرینی این مناطق برمی گردد، افزود: کرمان با توجه به ظرفیت هایی که دارد از بسیاری استان ها در این زمینه پیشی دارد.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمان ظرفیت ها و منابع طبیعی، اقتصادی و گردشگری استان کرمان را یادآور شد و گفت: کارآفرینان موفق ملی و بین المللی و نیروهای جوان و متخصص آماده به کار از نقاط قوت استان به شمار می روند.

اسلامی با اشاره به حجم بالای فعالیت های وابسته به معادن، صنایع و کشاورزی در استان کرمان افزود: کرمان قطب معدنی کشور به شمار می آید ضمن اینکه وجود زیر ساخت های حمل و نقل و ترانزیتی باعث شده کرمان به استانی مناسب برای فعالیت فعالان اقتصادی تبدیل شود.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: استقرار واحدهای تولیدی بسیار بزرگ مانند مس سرچشمه، گل گهر و... فضای کارآفرینی استان را ویژه کرده است.

اسلامی در خصوص واحدهای تولیدی کوچک عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه ای به واحدهای خرد دارد به دلیل سرانه اشتغال پایین این واحدها می توانند در زمینه اشتغالزایی مثمرثمر واقع شوند.

وی ادامه داد: بیشتر فعالیت ها و حمایت های دولتی معطوف به واحدهای کوچک است که از طریق پرداخت تسهیلات، مشوق های صادراتی و بیمه ای انجام می شود. فعالان این حوزه با توجه به اینکه این بخش نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارد می توانند در این زمینه فعالیت کرده و اشتغالزایی داشته باشند.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمان بیان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیر گروه کاری اشتغال، سرمایه گذاری و کارآفرینی استان کرمان بیشتر کارش متمرکز بر واحدهای تولیدی است. همچنین در صدد هستیم مردم را به سمت استفاده از کالاهای ایرانی سوق دهیم و واحدهای تولیدی از مشوق های مصرح در قوانین و مقررات استفاده کنند.

وی با اشاره به کارگروه های «رفع موانع تولید» و «پنجره واحد اقتصادی» گفت: مشکلات واحدهای تولیدی ا جمله بحث تامین مواد اولیه در این کارگروه ها مطرح و تا حد امکان رفع می شود.

کد خبر: ۵٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha