۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۳
پویایی پوشاک کودکان در بازارهای جهانی
تحولات بازار جهانی لباس کودکان تا سال ۲۰۲۲

پویایی پوشاک کودکان در بازارهای جهانی

کارشناسان جهانی صنعت پوشاک معتقدند: امروز والدین بیشتر به دنبال لباس هایی با کیفیت بالا برای کودکان خود هستند. این در حالی است که پیش بینی می شود با تغییر روند تولید پوشاک توسط تولیدکنندگان برای تامین این خواسته والدین، پوشاک کودکان تا سال ۲۰۲۲ سریعترین رشد را در صنعت پوشاک و کفش داشته باشد.

بازار؛ گروه صنعت: به گفته کارشناسان صنعت پوشاک در بخش لباس کودکان، والدین غالبا به دنبال کیفیت هستند و کیفیت را به زیبایی محصول ترجیح می دهند. این در حالی است که پیش بینی شده است بازار جهانی پوشاک کودک نسبت به دیگر بخش های صنعت پوشاک و کفش رشد سریعتر و پویاتری از خود نشان دهد.

از سوی دیگر، به گفته کارشناسان، افزایش علاقه والدین به خرید لباس جدید برای کودکان خود می تواند به نفع بازار جهانی پوشاک کودکان باشد. اگرچه انتظار می رود این امر باعث افزایش فروش در بازار جهانی پوشاک کودکان شود، اما قطعا عوامل دیگری می توانند سهم قابل توجهی در رشد بازار جهانی پوشاک کودکان داشته باشند.

علیرغم کاهش نرخ زاد و ولد در برخی از نقاط جهان، پیش بینی می شود بازار جهانی پوشاک کودکان در سالهای آینده روند رو به رشد داشته باشد

تغییر روند تولید پوشاک کودکان تحت تاثیر تقاضای والدین برای افزایش کیفیت
کارشناسان جهانی پوشاک کودکان می گویند: تقاضای زیاد برای لباس کودکان با کیفیت بالا، می تواند تولیدکنندگان را مجبور کند که تغییرات موثری در روند تولید خود ایجاد کنند و از سوی دیگر با توجه به تمرکز تولیدکنندگان بر کیفیت لباس بچه گانه، بازار می تواند در آینده نزدیک شاهد تقاضای زیادی باشد. بنابراین، علیرغم کاهش نرخ زاد و ولد در برخی از نقاط جهان، پیش بینی می شود بازار جهانی پوشاک کودکان در سالهای آینده روند رو به رشد داشته باشد.

تاثیر رسانه های اجتماعی بر روند گرایش بازار
بر اساس این گزارش، مناطقی از دنیا که خانواده هایی با درآمدهای بالا ساکن هستند و از طرف دیگر نرخ زاد و ولد نسبتاً زیاد است، ممکن است شاهد افزایش خرید لباس های جدید کودکان باشد.

جالب است بدانید از اواخر سال ۲۰۱۷، مناطق نوظهوری در جهان برای ورود به بازار و ایجاد فرصت های سودآوری در بازار جهانی پوشاک کودکان مشاهده شده است.

این در حالی است که پوشاک کودکان به دلیل نفوذ روزافزون شبکه های اجتماعی به خوبی می تواند به محصولی متمرکز در صنعت پوشاک و کفش تبدیل شود! به طوری که پیش بینی می شود افزایش تأثیر تلویزیون و سایر وسایل ارتباط جمعی، رشد بازار جهانی پوشاک کودکان را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر این، مشارکت افراد مشهور در کارزارهای تبلیغاتی و تبلیغات لباس های ایمن و با کیفیت کودکان می تواند تقاضای زیادی در بازار ایجاد کند.

برای دختران و پسران که کمتر از شش ماه تا ۱۴ سال، خطوط جداگانه لباس وجود دارد و شاید همین امر باعث شده است که امروزه کودکان در فروشگاه های گران قیمت و فروشگاه های مارک دار، جایگاه نخست را دریافت می کنند

علاوه بر این  پیش بینی می شود که افزایش آگاهی کودکان از نام تجاری پوشاک‌های به اصطلاح مارک، به عنوان عامل قدرتمند دیگری که باعث تقاضای لباس کودکان می شود، ظاهر شود!

اختصاص یافتن جایگاه نخست فروشگاه های گران قیمت به پوشاک کودکان
گفتنی است تا چند سال اخیر پوشاک کودکان اغلب در لباس های بزرگسالان طراحی می شوند که در  در صنعت خرده فروشی به اصطلاح "طعمه مادربزرگ" نامیده می شود. با این وجود  لباس بزرگسالان تأثیر خوبی در طراحی لباس کودکان داشته است.

البته امروز برای دختران و پسران که کمتر از شش ماه تا ۱۴ سال، خطوط جداگانه لباس وجود دارد و شاید همین امر باعث شده است که امروزه کودکان در فروشگاه های گران قیمت و فروشگاه های مارک دار، جایگاه نخست را دریافت می کنند!

جالب است بدانید لباس کودکان معمولاً برای استراحت و بازی طراحی می شود و معمولاً با استفاده از جوراب بافی تولید می شود.

کد خبر: ۵۹٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha