۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
افزایش تولید لوازم خانگی با استفاده از فرصت تحریم و خروج شرکتهای خارجی از کشور
وزیر صمت اعلام کرد

افزایش تولید لوازم خانگی با استفاده از فرصت تحریم و خروج شرکتهای خارجی از کشور

رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و ‌تجارت بیان کرد: خروج شرکتهای خارجی تولید لوازم خانگی از کشور به دلیل تحریمها، فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی به وجود آورده است که افزایش تولید لوازم خانکی از آن جمله است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و ‌تجارت در گفتگو با خبرنگاران افزود: تولید در گروه صنعتی انتخاب نسبت به قبل از تحریمها افزایش هشت برابری داشته و عمق ساخت داخل نیز تا ۸۵ درصد افزایش یافته است که خود نشانگر تبدیل محدودیتها و تحریمها به فرصتها می باشد.

فرصت مناسب تحریم‌ها برای قطع وابستگی
وی ادامه داد: اگرچه تحریمها در اقتصاد کشور فشارهایی وارد کرده اما برای توسعه عمق ساخت داخل، داخلی سازی برای قطع وابستگی و افزایش تولید شرکتهای داخلی فرصت مناسبی را به وجود آورده است.

وزیر صمت همچنین تصریح کرد: تولید کنندگان با افزایش کیفیت محصولات به سمت افزایش سهم خود در بازار و ایجاد هدف های صادراتی پیش رفته اند.

جهش تولید در لوازم خانگی اتفاق افتاده است
رزم حسینی سیاست وزارت صمت را تقویت و حمایت از بنگاه‌های تولیدی به خصوص در شرایط تحریم عنوان کرد و ادامه داد: جهش تولید در لوازم خانگی اتفاق افتاده و در خودرو نیز با پیش بینی افزایش ۵۰ درصدی تولید تا پایان سال محقق می شود.

وی کاهش بروکراسی اداری و کنترل و نظارت بر بازار را از جمله حمایتها عنوان کرد و گفت: حتی اگر تحریمها برداشته شود ساخت داخل و استفاده از محصولات داخلی در اولویت خواهد بود که این سیاست نظام نیز می باشد.

وزیر صمت اضافه کرد: اگر محصولی در داخل امکان ساخت دارد جلوی واردات آن را خواهیم گرفت تا تولید داخلی تقویت شود و توسعه یابد.

کد خبر: ۵۹٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha