۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
کاهش شدید دمای گلستان/ احتمال بارش برف در کوهپایه هست
مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد:

کاهش شدید دمای گلستان/ احتمال بارش برف در کوهپایه هست

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان از نفوذ هسته سرد سیبری به گلستان و کاهش شدید دمای استان خبر داد و گفت: با ورود این سامانه احتمال بارش برف در ارتفاعات و کوهپایه وجود دارد.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سامانه سرد و بارشی از شامگاه چهارشنبه استان را از عرض‌های شمالی تحت تأثیر خود قرار داده و حداکثر فعالیت این سامانه بعدازظهر و شامگاه پنج شنبه است.

وی به پیامدهای نفوذ هسته سرد سیبری به گلستان اشاره کرد و افزود: کاهش محسوس دما (هشت درجه ای)، بارش پراکنده باران، پدیده مه غلیظ مخصوصاً در نواحی کوهستانی و کوهپایه‌ای، کاهش حداقلی دما کمتر از صفر درجه در نواحی کوهپایه‌ای و گسترش ریزش برف در مناطق استان از پیامدهای این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: شدت فعالیت این سامانه به تدریج از روز جمعه کاسته شده و با توجه به برودت هوا و مه، لغزندگی جاده ها و اختلال در تردد دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه این سامانه شنبه استان را ترک می‌کند، اضافه کرد: پیش‌بینی  ما این است با نفوذ این سامانه سرد و کاهش شدید دما علاوه بر ارتفاعات، احتمال ریزش برف در مناطق پایین دست و کوهپایه‌ای گلستان هم وجود دارد.

داداشی با اشاره به اینکه  امروز بندرگز با بیشینه دمای هفت درجه گرمترین و مراوه تپه با کمینه دمای سه درجه ی سانتی گراد سردترین شهر استان بودند، تصریح کرد: تاکنون علی آباد با ۱۳ میلیمتر بیشترین بارندگی و درازنو با ۱۰ سانتی متر برف بیشترین میزان بارش را داشتند.

به گفته وی کاهش دما در مناطق شرقی و شمال شرقی گلستان بیشتر است و احتمال دارد دمای هوا در صبح روزهای آینده به منفی دو تا چهار درجه سانتی گراد هم برسد.

کد خبر: ۵۹٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha