۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کمک ۴۰۰ میلیارد ریالی به سیل زدگان خوزستان و بوشهر
رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد

کمک ۴۰۰ میلیارد ریالی به سیل زدگان خوزستان و بوشهر

فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان از کمک نقدی ۴۰۰ میلیارد ریالی این بنیاد به سیل زدگان استان‌های خوزستان و بوشهر و تامین رایگان تمام سیمان این مناطق خبر داد.

به گزارش بازار، سید پرویز فتاح در جمع خبرنگاران درباره جزئیات کمک‌های فوری بنیاد مستضعفان به استان‌های درگیر آبگرفتگی و جبران خسارات وارد شده از سیل و آبگرفتگی به این دو استان گفت: این کمک به صورت نقدی و برای جبران خسارات وارد شده به لوازم خانگی مردم سیل زده استان‌های خوزستان و بوشهر است.

وی افزود: به دنبال بارندگی‌های اخیر جنوب و جنوب غرب کشور که باعث آبگرفتگی در برخی شهرها و روستاهای این مناطق شد، رصدهایی در سطح استان‌های خوزستان و بوشهر برای تعیین خسارت‌ها به منازل مسکونی انجام و پیرو آن مذاکراتی با مسئولان استانی صورت پذیرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: روز گذشته نیز مذاکراتی با سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران داشتم که بر همین اساس مقرر شد بنیاد مستضعفان با قید فوریت، برای کمک به آسیب دیده گان این سیل و آبگرفتگی وارد میدان شود.

وی گفت: با توجه به برآوردهای انجام شده از میزان خسارت به منازل مسکونی، تصمیم گرفته شد تا بنیاد مستضعفان ۴۰ میلیارد تومان را برای جبران خسارت و تامین لوازم خانگی آسیب دیده در مناطق گرفتار آبگرفتگی در این ۲ استان اختصاص دهد.

فتاح اضافه کرد: در این تصمیم، بنیاد مستضعفان ۳۰ میلیارد تومان را برای دو منطقه بندر امام و بندر ماهشهر و روستاهای اطراف در استان خوزستان در نظر گرفته است و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای جبران خسارت منازل آسیب دیده در استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه، مسئولان استانی و بنیاد مسکن، وظیفه شناسایی منازل آسیب دیده را بر عهده داشته اند گفت: بنیاد مستضعفان، اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت و تامین لوازم خانگی آسیب دیده در این آبگرفتگی را عهده دار شده و بر اساس آمار بنیاد مسکن، حدود ۳۰۰۰ منزل در استان خوزستان و ۷۰۰ منزل مسکونی در استان بوشهر خسارت‌هایی دیده اند که بنیاد مستضعفان، هزینه جبران این خسارت‌ها را بر عهده گرفت.

فتاح همچنین از تامین رایگان تمام سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق سیل زده و آسیب دیده از آبگرفتگی در استان خوزستان و بوشهر از سوی بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: با توجه به اعلام نیاز بنیاد مسکن، این سیمان رایگان را برای بازسازی این مناطق در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌دهد.

کد خبر: ۵۹٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha