۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
صاحبان صنایع در اردبیل ۲ میلیارد تومان تشویقی گرفتند
با اعمال الگوهای بهینه مصرف برق؛

صاحبان صنایع در اردبیل ۲ میلیارد تومان تشویقی گرفتند

اردبیل- قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با اعمال الگوهای بهینه مصرف برق در سالجاری، فعالان بخش صنعت در استان اردبیل دو میلیارد تومان از شرکت برق تشویقی گرفتند.

حسین قدیمی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: هم راستا با اجرای طرح برق امید برای خانوارها که به عدالت نزدیکتر است در بخش صنایع و ادارات نیز تلاش کردیم تا با ارائه الگوهای مناسب زمینه تشویق و ترغیب صاحبان صنایع و مدیران ادارات را به کاهش مصرف برق فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: ما بدون اغماض نسبت به قطع برق اداراتی که بدهی خود را پرداخت نکرده و یا انبوهی از بدهی به اداره برق دارند، اقدام می کنیم و تلاشمان نیز بر این است تا ۲۰ درصد انرژی مصرفی ادارات از طریق پنل‌های خورشیدی و انرژی تجدیدپذیر باشد.

هزینه برق خانوارهای پرمصرف ۱۰ درصد افزایش می یابد
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: اگر خانوارهای پرمصرف انرژی خود را به جمع خوش مصرف‌ها نرسانند در اردیبهشت ماه سال آینده ۱۰ درصد هزینه برق آنها افزایش می یابد که در قانون طرح برق امید این رقم پیش‌بینی شده است.

قدیمی عمده بدهی مشترکان به اداره برق را مشترکان خانگی و تجاری اعلام کرد و افزود: تلاشمان بر این است تا با دریافت و وصول مطالبات از مشترکان خانگی، تجاری و اداری بتوانیم مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم که تا آخر امسال بیش از سه میلیارد تومان مطالبات به پیمانکاران پرداخت خواهد شد.

وی در مورد جابجایی تیر برق در مناطق شهری و روستایی اظهار کرد: جابجایی تیر برق در معابر مختلف شهرها با تعامل شهرداری‌ها انجام می‌شود و هزینه این جابجایی به حساب شهرداری گذاشته می‌شود.

۵۰ درصد هزینه‌ جابجایی تیر برق در روستاها بر عهده شرکت توزیع برق است
قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۵۰ درصد هزینه‌ جابجایی تیر برق در روستاها بر عهده شرکت توزیع برق است که ما به تمام تعهدات خود عمل کردیم و مابقی مبلغ باید از سوی دهیاری‌ها و بخشداری‌ها پرداخت شود.

وی در مورد برق‌رسانی به منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز گفت: تعدادی از واحدهای مستقر در این منطقه با ولتاژ پایین برق روبه‌رو هستند که قرار شد شبکه ۲۰ کیلوولت با دو مدار تأثیرگذار در این منطقه ویژه اقتصادی راه‌اندازی شود که در بلند مدت نیز تلاش خواهیم کرد تا احداث پست ۶۳ کیلوولت را در این منطقه شاهد باشیم.

قدیمی اظهار کرد: در حال حاضر نیرورسانی به واحدهای صنعتی استان بدون مشکل خاص انجام می‌شود و تمام تلاشمان بر این است تا بهترین شرایط را در ارائه خدمات به این مجموعه‌ها شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل به ۳۰۰ ساعت پیک مصرف برق استان در تابستان اشاره کرد و گفت: ما اگر بتوانیم مدیریت صحیح را در مصرف برق انجام دهیم، نیازی به سرمایه‌گذاری جدید در نصب نیروگاه‌ها و راه‌اندازی آنها وجود ندارد و به راحتی می‌توان با اصلاح الگوی مصرف و کاهش در ایام پیک از این مقطع عبور کرد.

وی افزود: مشترکان در قالب سامانه «برق من» می‌توانند به صورت دقیق در جریان مصرف ماهانه برق خود و حتی مشترکان همجوار خود قرار گرفته و مصرف برق خود را به درستی مدیریت کنند.

کد خبر: ۵۹٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha