۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
افتتاح نخستین پهنه علم و فناوری کشور
در استان یزد صورت گرفت؛

افتتاح نخستین پهنه علم و فناوری کشور

یزد- استاندار یزد گفت: ایجاد پهنه علم و فناوری استان یزد ظرفیتی نامحدود برای فعالیت و استقرار شرکت‌های فناور ایجاد کرده و به عمومی شدن حوزه علم و فناوری و پیوند بیشتر آن با جامعه کمک می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی در نشست افتتاح اولین نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان یزد که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای صدور موافقت اصولی پهنه علم و فناوری استان اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه امضا شده، قرار شد دستگاه‌های استان اقداماتی را سامان دهند که در کمترین زمان، مجوز ایجاد پهنه علم و فناوری اخذ شود.

طالبی با بیان اینکه پهنه علم و فناوری استان اولین پهنه علم و فناوری کشور است، افزود: با ایجاد این پهنه ظرفیتی خوب و نامحدود برای فعالیت و استقرار شرکت‌های فناور ایجاد شده و به عمومی شدن حوزه علم و فناوری و پیوند بیشتر آن با جامعه کمک می‌کند.

وی بیان کرد: ایجاد پهنه نمود بسیار خوبی از همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف برای ایجاد ظرفیت‌های این‌چنینی در استان است.

استاندار یزد عنوان کرد: از این پهنه می‌توان برای تحقق شعارها و برنامه‌های کلان استان همچون توسعه علم و فناوری و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان بهره گرفت.

طالبی با اشاره به ارائه مجوزهای لازم به طرح جامع پارک علم و فناوری گفت: این طرح با شروع عملیات ساختمان پایلوت فناوری آغاز می‌شود.

وی همچنین به اعطای نشان فناوری به شرکت‌های برجسته این حوزه برای اولین بار در استان اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که این اقدام، تحرک جدی در شرکت‌های فناور پدید آورده و موجب ارائه ابتکارات شاخص در این حوزه شود. 

اعطای قراردادهای طرح جامع پارک علم و فناوری، رونمایی از محصولات بومی فناوری و اعطای نشان فناوری به سه شتابدهنده همزمان با افتتاح نخستین پهنه علم و فناوری کشور انجام شد.

کد خبر: ۵۹٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha