۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
تنها راه نجات تبریز انتقال آب از ارس است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:

تنها راه نجات تبریز انتقال آب از ارس است

تبریز- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: تنها راه نجات تبریز انتقال آب از ارس به تبریز است و البته در کنار آن باید فرهنگ مصرف بهینه در بین مردم جا بیافتد.

به گزارش بازار، علیرضا ایمانلو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری  اظهار داشت: سه میلیون نفر آب شهری و ۸۵۰ هزار نفر آب روستایی و در مجموع برای ۴ میلیون ارائه خدمات از طریق شرکت آب و فاضلاب استان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین آب محدود به منطقه است و همانند گاز و برق نیست که از سایر نقاط کشور منتقل شود، گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها و استفاده بیش از حد، افزایش جمعیت، مهاجرت با کاهش کیفیت روبه‌رو می‌شویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: بعد از پایان سال باری در کل استان یک بررسی بحرانی انجام می‌گیرد تا به تبع آن برای سال آینده مشکلات کم آبی نداشته باشیم.

زنگ هشدار کم آبی در تبریز/ افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب در کرونا

وی با تاکید بر اینکه بعد از شیوع کرونا با افزایش زیاد مصرف آب روبرو شده‌ایم، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا هر سال ۴ درصد افزایش انشعاب و تولید داشته باشیم ولی به خاطر کرونا این افزایش آب تا ۴۰ درصد افزایش روبه‌رو شد.

ایمانلو خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ زنگ هشدار مشکل آب در تبریز به صدا در آمد.

وی با تاکید بر اینکه ۷۵ درصد تامین آب بر عهده اداره آب منطقه‌ای است و ما وظیفه توزیع را داریم، گفت: ما باید ارتباط خود با مردم را به گونه‌ای ایجاد کنیم که وقتی از آنها می‌خواهیم تا ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند در این راه به ما کمک کنند و لج نکنند.

کد خبر: ۵۹٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha