۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
توقف تولید در کارخانه هوندای انگلیس
به دلیل مشکلات پایان دوره انتقال؛

توقف تولید در کارخانه هوندای انگلیس

شرکت خودروسازی هوندا ژاپن چهارشنبه از توقف در تولید در کارخانه خود در سوئیندون انگلیس خبر داد و دلیل آن را نبود قطعات یدکی کافی به دلیل ازدحام در بسیاری از بنادر انگلیس پیش از پایان دوره انتقالی برگزیت اعلام کرد.

 به گزارش بازار، این در حالی است که برگزیت بدون توافق تجاری با اتحادیه اروپا اوضاع را برای همه بخش‌های تولیدی بدتر خواهد کرد. در حالی که سه هفته به پایان دوره انتقالی باقی مانده است، مذاکرات میان لندن و بروکسل متوقف شده است.

هوندا در بیانیه‌ای اعلام کرد برای کارکنانش تایید می‌کند که تولید چهارشنبه ۹ دسامبر به دلیل تاخیر در تامین قطعات متوقف می‌شود. این شرکت که اعلام نکرد آیا توقف تولید در روزهای بعد هم ادامه خواهد داشت تاکید کرد ما در حال حاضر اوضاع را با تمایل به از سرگیری هرچه سریعتر فعالیت‌ها کنترل می‌کنیم.

این کارخانه در جنوب انگلیس، در غرب لندن، تنها کارخانه این غول ژاپنی در اروپاست و قرار است در سال ۲۰۲۱ با حذف ۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی تعطیل شود.

این تصمیم که در سال ۲۰۱۹ اعلام شد تاثر بسیاری در انگلیس به همراه داشت، اما هوندا اطمینان داد برگزیت عامل این تصمیم نبود و به ویژه به دگرگونی در بازار خودرو در بحبوحه رسوایی دیزل گیت و تمایل بیشتر به خودروهای برقی اشاره کرد.

این کارخانه با سیستم «درست به موقع» کار می‌کند که به معنای آن است که قطعات یدکی درست پیش از مونتاژ تحویل داده می‌شوند هیچ انباری در کار نیست. همین مسئله تولید را در برابر هرگونه اختلال در شبکه تامین قطعات حساس می‌کند.

هوندا هم مانند بسیاری از شرکت‌ها با ازدحام در برخی بنادر بزرگ انگلیس رو به رو شده است که در هفته‌های اخیر با موج گسترده کانتینرها مواجه شده اند.

این به دلیل از سرگیری فعالیت‌ها در انگلیس پس از قرنطینه و همچنین آماده سازی برای برگزیت است که شرکت‌ها به دلیل ترس از عدم توافق تجاری به ذخیره سازی وادار کرده است. انجمن‌های نماینده بنادر و صنایع حمل و نقل در نامه‌ای به گرانت شپس وزیر حمل و نقل انگلیس از دولت تقاضای کمک کرده اند.

کد خبر: ۵۹٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha