۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
سهامداران در بورس تک سهم خریداری نکنند تا ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهند
مدیرعامل بورس تهران:

سهامداران در بورس تک سهم خریداری نکنند تا ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهند

صحرایی، مدیرعامل بورس تهران گفت: با توجه به شرایط بازار سرمایه، عرضه‌های اولیه در بازار بورس از سر گرفته شد.

به گزارش بازار، علی صحرایی در حاشیه عرضه اولیه در تالار شیشه‌ای گفت:با توجه به شرایط بازار و شرکت ها، عرضه اولیه شرکت‌ها به روال سابق صورت می‌گیرد و اکنون شرکت‌های متعددی در حوزه معادن، پتروشیمی، صنعت طیور مرغداری ولیزینگ آماده عرضه اولیه در بورس هستند.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده یک عرضه اولیه در زیر مجموعه معادن را شاهد خواهیم بود ادامه داد: از مرداد ماه بازار اصلاح قیمتی را شاهد بود و برهمین اساس عرضه‌های خرد صورت نگرفت، اما اکنون شرکت بورس تهران آماده پذیرش شرکت‌ها است.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران افزود: بیش از ۹۰ درصد معاملات بورس متعلق به افراد حقیقی است که این رقم در چند سال گذشته کمتر از ۵۰ درصد بود.

وی با اشاره به اینکه مردم حتما با مطالعه و آموزش وارد بازار سرمایه شوند و از پس اندازهای خود اقدام به خرید سهم کنند گفت: افراد تازه وارد بطور مستقیم وارد بازار سرمایه نشوند وبه هیچ وجه از فضای مجازی پیروی نکنند.

صحرایی بیان کرد: سهامداران در بورس تک سهم خریداری نکنند تا ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهند.

وی درباره اقدامات بورس تهران د رباره ورود بازارگردان‌ها به بازار گفت: از ۲۰ شهریورماه ورود بازارگردان‌ها به بازار سرمایه اجباری شد و بسیاری از ناشران اقدام به بازارگردانی کردند، اما برخی از شرکت‌ها نیز این اقدام را انجام ندادند.

وی با اشاره به اینکه بازارگردانی کمک به نقد شوندگی و افزایش اطمینان سرمایه گذاران به بازار می‌شود افزود: برخی از شرکت‌ها به دلیل نبود نقدینگی کافی بازارگردانی را انجام ندادند که ما طی جلسات متعددی، این شرکت‌ها را برای بازار گردانی راهنمایی کردیم.

صحرایی ادامه داد: برخی از شرکت‌ها نیز که اقدام به بازار گردانی نکردند اخطار کتبی برای آن‌ها صادر و اگر اصرار به عدم اجرای قانون داشته باشند عدم صلاحیت مدیریت شرکت برای آن‌ها صادر می‌شود، اما روش بورس تهران مبنی بر ارشاد است.

کد خبر: ۵۹٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha