۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
مشکلات یک هزار و ۱۶۰ واحد تولیدی استان سمنان رسیدگی شد
رئیس سازمان صمت استان سمنان:

مشکلات یک هزار و ۱۶۰ واحد تولیدی استان سمنان رسیدگی شد

سمنان- رئیس صنعت معدن و تجارت سمنان گفت: تا کنون در کارگروه رفع موانع تولید مشکلات یک هزار و ۱۶۰ واحد تولیدی مشکل دار استان رسیدگی و بسیاری از این واحدهای صنعتی برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل در نشست کارگروه رونق تولید استان سمنان که بعد از ظهر چهارشنبه در استانداری برگزار شد با بیان اینکه یک هزار و ۱۶۰ واحد تولیدی مشکل دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده است، تاکید کرد: تا کنون حدود دو هزار و ۳۹۵ مصوبه ستاد رونق تولید و رفع موانع به تصویب اعضا رسیده است.

وی با بیان اینکه نقدینگی، بازار، مالیات، بدهی های بانکی و مالی، مشکل آب، زمین و ... در زمره مهمترین مشکلات و موانع تولید استان سمنان هستند، افزود: در این نشست ها درباره راهکارهای رفع موانع تولید بحث شده است.

رئیس صمت استان سمنان با بیان اینکه ۳۰۵ واحد تولیدی کشاورزی و صنعتی تسهیلات رونق تولید و اشتغال زایی دریافت کرده اند، گفت: ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان طی سال جاری اعطا شده است .

تشنه دل بیان کرد: در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۹ که از شهریور سال جاری آغاز شده ۴۴۸ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به ارزش بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی و ۱۸۱ پرونده تسهیلات در بانکی های استان گشایش یافته است که پس از بررسی تسهیلات آنها نیز پرداخت می شود.

علیرضا شریفی نژاد معاون اقتصادی استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه میزان پرداختی تسهیلات به طرح‌های رونق تولید در استان سمنان به نرخ ۵۵ درصد رسیده است، گفت: نرخ پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور حدود ۳۰ درصد است.

وی با بیان اینکه تسهیلات مذکور بر مبنای تحقق شعار سال و جلوگیری از رکود واحدهای تولید پرداخت شده است، ابراز کرد: این تسهیلات توانسته بخش عمده ای از واحد تولیدی را ارتقای تولید دهد.

کد خبر: ۵۹٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha