۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
 عراق در آستانه قرارداد نفتی کم‌سابقه با چین
بلومبرگ:

عراق در آستانه قرارداد نفتی کم‌سابقه با چین

دولت عراق در سایه کسری بودجه و بحران مالی شدید، خود را برای امضای قرارداد چند میلیارد دلاری نفتی با شرکت «ژنهوای» چین آماده می‌کند، قراردادی که بر اساس مفاد آن، در عراق کم‌سابقه است.

به گزارش بازار، خبرگزاری بلومبرگ روز چهارشنبه با انتشار گزارشی نوشت: عراق در آستانه امضای قرارداد چند میلیارد دلاری و پنج ساله با شرکت نفتی ژنهوای چین است که براساس آن، روزنامه ۱۳۰ هزار بشکه نفت به این شرکت خواهد فروخت.

عراق در قالب امضای این قرارداد، پول یک سال اول فروش نفت خود به شرکت چینی را به صورت پیش پرداخت و با قیمت کنونی جهانی نفت دریافت خواهد کرد که بنابر ارزیابی بلومبرگ، نزدیک به دو میلیارد دلار خواهد شد که می‌تواند گره‌گشای این کشور در سایه بحران مالی شدید کنونی و ناتوانی در پرداخت حقوق کارمندانش ناشی از کاهش قیمت‌های نفت و پیامدهای شیوع «ویروس کرونا» باشد.

به نوشته بلومبرگ، این قرارداد نفتی جدیدترین نمونه از اقدامات چین از طریق شرکت‌های تجارتی و بانک‌های دولتی این کشور در وام‌دهی به تولید کنندگان نفت نظیر آنگولا، ونزوئلا و اکوادور در مقابل دریافت این فرآورده است که با مشکل مالی روبرو هستند.

برخی منابع به خبرگزاری بلومبرگ گفتند که شرکت بازرگانی نفت عراق (سومو) شرکت ژنهوای چین را برای این پیشنهاد انتخاب کرده است، اما کابینه عراق هنوز باید این پیشنهاد را تایید کند.

بلومبرگ این معامله را "نادر" توصیف کرد، زیرا بغداد قبلا یک معامله با قابلیت پیش پرداخت منعقد نکرده بود؛ اگرچه دولت محلی اقلیم کردستان عراق در گذشته نیز قراردادهای مشابه منعقد کرده بود.

کد خبر: ۵۹٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha