۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
کرونا بیش از ۹۱ هزار تن از نیروهای بخش خدمات نفتی آمریکا را بیکار کرد

کرونا بیش از ۹۱ هزار تن از نیروهای بخش خدمات نفتی آمریکا را بیکار کرد

گزارش اتحادیه خدمات و تجهیزات نفتی (PESA) نشان می‌دهد که آثار منفی شیوع کرونا ۹۱ هزار و ۶۸۰ تن از کارکنان بخش خدمات میدان‌های نفتی آمریکا را بیکار کرده است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، گزارش ماهانه اتحادیه خدمات و تجهیزات نفتی (PESA) مستقر در آمریکا، نشان داد بخش خدمات میدان‌های نفتی ایالات متحده آمریکا ۹۱ هزار و ۶۸۰ هزار تن از نیروهایش را به‌دلیل ضعف تقاضای نفت در پی شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا از دست داده است.

تقاضای خدمات حفاری پس از سقوط قیمت نفت در اوایل سال جاری میلادی کاهش یافت و چند شرکت خدمات میدان نفتی را به سمت ورشکستگی، وارد آمدن خسارت‌های سنگین و کاهش مشاغل سوق داد. با این حال، کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا سبب افزایش تقاضای سوخت و فرآورده‌های مرتبط شده است.

بر اساس این گزارش، اشتغال در بخش‌های نفتی در ماه نوامبر ۰.۴ درصد افزایش یافت، زیرا شرکت‌ها خواهان ایجاد تعادل بین افزایش تولید نفت و گاز و تردید ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا بودند که سبب قرنطینه دوباره و کاهش تقاضا شده است.

بر اساس داده‌های اولیه اداره آمار کار و تجزیه و تحلیل‌های اتحادیه خدمات و تجهیزات نفتی (PESA)، اشتغال برای سومین ماه پیاپی کمی افزایش یافته است و برآورد می‌شود در ماه نوامبر ۲ هزار و ۶۶۵ شغل به مشاغل این بخش افزوده شده است. این رقم در ماه‌های اکتبر و سپتامبر به ترتیب ۵ هزار و ۹۱ و هزار و ۴۹۸ شغل بود. این در حالی است که در ماه نوامبر تعداد کارکنان این بخش ۶۶۵ هزار و ۸۳۶ نفر بود که در مقایسه با ۷۴۷ هزار و ۴۴۶ شغل پارسال ۱۰.۹ درصد کاهش داشته است. این مشاغل تعدیل‌شده نیازمند دستمزد سالانه‌ای حدود ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بودند.

کد خبر: ۵۹٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha