۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
۲۲ هزار انبار هرمزگان در سامانه جامع انبارها ثبت و تایید شدند
معاون حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان:

۲۲ هزار انبار هرمزگان در سامانه جامع انبارها ثبت و تایید شدند

بندرعباس- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان گفت: در استان قریب به ۲۳ هزار و ۵۰۰ انبار در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۱۰۰ باب اطلاعات خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کرده و تایید شده اند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان هرمزگان، عبدالرضا پیروی‌منش با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان رتبه نخست کشور را در ثبت جامع انبارها به خود اختصاص داد، بیان داشت: براساس آخرین ارزیابی های انجام گرفته از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان از سامانه جامع انبارها طبق شاخص های تعیین شده از جمله، نتایج بازرسی ها، تعداد انبارهای ثبت شده در سامانه، شناسایی انبارها و ثبت و رسید حواله ها، استان هرمزگان با کسب بالاترین امتیاز در بین استان ها حائز رتبه اول در سطح کشور شده است.

وی بیان داشت: صاحبان انبارهایی که تا کنون موفق به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع انبارها نشده‌اند باید هر چه سریعتر اقدام کنند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان عنوان کرد: تمامی انبار دارانی که در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا ثبت نام کرده‌اند، موظف‌اند با مراجعه به سامانه  www.nwms.ir نسبت به ثبت اطلاعات ورود و خروج کالاهای خود بطور مستمر اقدام کنند.

پیروی‌منش ضمن تاکید بر شناسنامه دار شدن انبارها افزود: با توجه به مواد ۱۳ و ۶ و ۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صمت موظف به راه اندازی سامانه جامع انبارها جهت رهگیری کالاهای وارداتی و تولیدی از مبدأ تا مصرف کننده نهایی شده که با توجه به راه اندازی سامانه مذکور تمامی واحدهای انبار، سردخانه، عمده فروشی، وارد کننده و تولید کننده، موظف به ثبت اطلاعات واحد خود در این سامانه هستند.

وی افزود: لیست بیش از ۶۰۰ قلم کالای مشمول در سامانه بارگذاری شده است لذا واحدهایی که کالاهای یاده شده را در بنگاه نگهداری می‌کنند باید نسبت به ثبت، رسید و حواله (ورود و خروجی) کالاهای موجود اقدام کنند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان گفت: پرونده تخلف آن دسته از مالکان و بهره برداران واحدهای نگهداری اعم از سردخانه‌ها، انبارهای عمومی، معادن، انبار اختصاصی اصناف، تولیدی‌ها، کشاورزی و غیره که اقدام به ثبت واحد یا موجود کالا و رسید حواله در سامانه فوق نکنند به مراجع تعزیراتی برای رسیدگی ارائه خواهد شد.

کد خبر: ۵۹٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha