۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
عوامل گران تمام شدن نان صنعتی نسبت به نان سنتی
فیلم استانها؛

عوامل گران تمام شدن نان صنعتی نسبت به نان سنتی

کرج- نان صنعتی باید ارزانتر از نان صنعتی و به راحتی در دسترس مردم باشد، اما تفاوت قیمت آردی که به واحدهای صنعتی داده می شود و همچنین هزینه های بسته بندی و مواد نگهدارنده عامل گرانتر بودن نان صنعتی شده است.

خدیجه ستارزاده؛ بازار: «مهرداد مقدم» مدیرعامل شرکت تولیدی نان صنعتی «نان آوران» در شهرک صنعتی اشتهارد، در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که آیا بالاتر بودن قیمت نان صنعتی از سنتی، باعث کاهش استقبال مردم از این نان نمی شود، گفت: ابتدا که طبق سیاست گذاری خواستند نان صنعتی را جایگزین نان سنتی کنند، مقرر بود  سالانه ۱۰ درصد از نان سنتی کم شود و به نان صنعتی اضافه شود و همچنین قرار بر این بود که آرد ما ارزانتر از آرد نان سنتی باشد تا بتوانیم این صنعت را جا بیندازیم. اما عملا این اتفاق نیفتاد و نه ۱۰ درصد از سهیمه نان سنتی کم و به صنعتی اضافه شد و نه حمایتی در این خصوص انجام شد، فقط چالش و مشکل برای ما بوده است.

مقدم افزود: کسی که تمایل به استفاده و خوردن نان سنگگ دستی دارد هر بهایی که داشته باشد پرداخت می کند تا این نان را تهیه کند، اما نان صنعتی باید ارزان و در دسترس همه مردم باشد که تفاوت قیمت آرد نان سنتی با صنعتی باعث می شود طبیعتا قیمت نان صنعتی بالاتر و گران تر باشد. علاوه بر قیمت آرد ما هزینه بسته بندی و مواد بهبود دهنده و نگهداری هم داریم که در نتیجه قیمت نان صنعتی را بالاتر از نان سنتی می برد.

کد خبر: ۵۹٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha