۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
پیشنهاد مجلس برای تغییر نحوه جذب معلمان پذیرفته نشده در آزمون استخدامی
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد

پیشنهاد مجلس برای تغییر نحوه جذب معلمان پذیرفته نشده در آزمون استخدامی

مولوی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از پیشنهاد در دست تدوینی خبر داد که بر این اساس معلمان پذیرفته نشده در آزمون استخدامی در سایر نیازهای مدرسه مانند متصدی آزمایشگاه و فناوری به کار گرفته می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید محمد مولوی با تأکید بر اینکه در موضوع ساماندهی نیروی انسانی باید بر اساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری شود، اظهار کرد: چنانچه نیروهای خرید خدمات آموزشی، حق التدریس‌ها و نهضتی‌ها فقط به مدت یک هفته از چرخه آموزش کنار گذاشته شوند چه اتفاقی رخ خواهد داد؛ قطعا مدارس به هیچ عنوان اداره نمی‌شوند و کار آموزش در کشور لنگ می‌ماند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنابراین آموزش و پرورش به این نیروهای زحمتکش نیاز دارد، اضافه کرد: چنانچه گروهی از این معلمان کیفیت لازم در حوزه تدریس را نداشته و نتوانستند در آزمون‌های استخدامی پذیرفته شوند نیز می‌توان از آن‌ها برای رفع سایر نیازهای مدارس استفاده کرد.

مولوی ادامه داد: در متُدهای روز آموزشی همه مدارس به متصدی آزمایشگاه، مسئول فناوری و مربی بهداشت نیازمند است و نیروهای که تجربه بالایی دارند می‌توان در سایر نیازها به غیر از حوزه معلمی استفاده کرد.

وی یادآور شد: بنابراین چنین پیشنهادی در کمیسیون وجود دارد که وزارت آموزش و پرورش می‌تواند از آن استفاده کند تا ضمن ساماندهی نیروهای بلاتکلیف در آموزش و پرورش که برای آنان ظرف سال‌های اخیر حق ایجاد شده، نسبت به جذب کیفی در آموزش و پرورش اقدام شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: کمیسیون آموزش و مجلس علاقه‌ای به تدوین طرح‌های جدید در زمینه ساماندهی نیروهای انسانی ندارد بلکه معتقد است با همین قوانین موجود آموزش و پرورش باید کار ساماندهی نیروهای خود را انجام دهد و در این مسیر از پیشنهادات به جا و منطقی نیز استقبال کند. به کارگیری نیروهای خرید خدماتی جدید باز هم به ایجاد توقع برای معلمان می‌انجامد و   نباید آموزش و پرورش مجددا چنین مسیری را تجربه کند. /

کد خبر: ۵۹٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      1 0
      چرا متصدی ، بهتره مستخدم بشوند
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      1 0
      یا آزمون مجددبگیرید.یا بکارگیری ردی های آزمون نهضت در پست های غیر از آموزش (معلمی).لطفا ارزش معلمی را پائین نیارید .به بچه های این سرزمین رحم کنید.باید معلم چیزی بلد باشه تا بتونه آموزش بده.با آوردن هرکس برای تدریس اعتماد اولیا ودانش آموزان به سیستم اموزشی کم یا به کلی سلب میشه.