۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳
ارتقای بهره وری کشاورزی در آذربایجان‌ شرقی/ صنایع تبدیلی ایجاد می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی خبر داد:

ارتقای بهره وری کشاورزی در آذربایجان‌ شرقی/ صنایع تبدیلی ایجاد می شود

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی ارتقای بهره وری کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر فتحی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنایع تبدیلی در استان ایجاد می شود، گفت: جلوگیری از خام فروشی و توجه به صنایع تبدیلی در کشورمان اهمیت فراوانی دارد و باید به این موضوع توجه شود.

وی افزود: در همین راستا ۴۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مختلف بانکی به موضوعات گلخانه، صنایع تبدیلی، شیلات، زراعت، دام و طیور و باغبانی اخت شد.

فتحی به توسعه شبکه های آبیاری در استان نیز اشاره داشت و ادامه داد: این شبکه ها به عنوان زیرساخت های کشاورزی تلقی می شوند.

وی افزود: شبکه های آبیاری استان در سال های گذشته بیش از ۲ هزار هکتار نبود که در حال حاضر از محل اعتبارات دولتی، ملی و استانی به سه هزار و ۶۷۰ هکتار افزایش یافته است.

فتحی اظهار داشت: در حدود ۳۰۰ هکتار نیز متقاضی ایجاد گلخانه در استان وجود دارد که از این میزان ۱۶۳ هکتار از پیشرفت ۵۰ الی ۶۰ درصدی برخوردار بوده و پیش بینی می شود که مابقی آن در طول سه ماه آینده به مرحله بهره برداری برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان نیز اشاره داشت و گفت: در بخش کشاورزی میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی با توجه به جذابیت سرمایه گذاری بدون انتظار نسبت به دریافت تسهیلات بانکی، از محل آورده متقاضی افزایش یافته است.

کد خبر: ۵٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha