۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
یکصد جایگاه سی ان جی کشور تعطیل شد| فشار ناشی از نوسانات ارزی به جایگاه داران رسید
دبیر انجمن صنفی سی ان جی کشور در گفتگو با بازار:

یکصد جایگاه سی ان جی کشور تعطیل شد| فشار ناشی از نوسانات ارزی به جایگاه داران رسید

راه روان، دبیر انجمن صنفی CNG کشور بیان کرد: تعدادی از جایگاه‌های سی‌ان‌جی به دلیل افزایش شدید هزینه‌ها و نوسانات ارزی مجبور به تعطیلی شدند.

بازار؛ گروه خودرو: دبیر انجمن صنفی CNG کشور با اشاره به تعطیلی ۷۰ تا ۱۰۰ جایگاه سی‌ان‌جی، به بازار گفت: جایگاه‌های کم یا متوسط فروش سی‌ان‌جی به دلیل افزایش شدید هزینه‌ها و نوسان نرخ ارز منجر به بالارفتن بها قطعات وارداتی شده است. زیرا تعمیرات و نگهداری قطعات این جایگاه‌ها ۷۰ درصدی به نرخ ارز وابسته است و با توجه به تکنولوژی و کیفیت بالا این اجزا و نبود تولید داخل آن، شمار قابل توجهی از جایگاه ها ناگزیر به تعطیلی کشیده شدند.

محسن راه روان در خصوص راه کار برای حل مشکل مذکور، اضافه کرد: انجمن صنفی سی ان جی کشور به دنبال افزایش کارمزد است و پیگیری‌هایی هم در این خصوص انجام شده. بیش از پنج ماه است  با سازمان حمایت از مصرف کننده چالش برای افزایش نرخ کارمزد داریم.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی، با اشاره به چالش محیط زیستی در تبدیل خودروها، افزود: سازمان حفاظت از محیط زیست به بحث تبدیل و استاندارد کاهش آلایندگی هوا خودروهای سی ان جی در مقابل بنزین جهت بررسی، ورود کرده است.

راه راوان با اشاره به چالش تامین و کمبود مواداولیه برای تولیدکنندگان و تامین کنندگان، اظهار داشت: به دلیل تخصیص‌های دیر هنگام ارز توسط بانک مرکزی و عدم ثبت سفارش توسط وزارت صمت، تامین مواداولیه و لوله برای سازندگان مخازن را سخت کرده است.

این عضو هیات مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی ادامه داد: این مساله تبدیل یک میلیون و ۴۲۳ هزار خودرو که از ابتدای سال جاری شروع شده را با کندی مواجه کرده است. روند تبدیل مقدار خودروهای مذکور فرآیند دو یا سه ساله دارد، اکنون بیش از ۹ ماه از سال جاری برای آغاز این پروژه گذشته است. همچنین مشکلات داخلی علاوه بر تحریم‌های خارجی معضلات بیشتری ایجاد کرده است.

دبیر انجمن صنفی سی ان جی کشور با اشاره به پروژه هوشمند سازی جایگاه‌های سی ان جی، بیان کرد: پس از گذشت یک سال از پروژه هوشمند سازی جایگاه سی ان جی، این طرح اجرایی نشده است. دلیل این ماجرا نیز مخاطرات فرآیند و مباحث فنی با پیمانکاران و مشاوران این طرح بود که جزئیات موضوع را متاسفانه به  رغم تاکید چند مرتبه‌ای بخش خصوصی و انجمن صنفی سی ان جی کشور از سوی مشاور پروژه اطلاعات با نمایندگان بخشی خصوصی به اشتراک گذاشته نشده است.

وی تاکید کرد: هرچند که در این خصوص اعتراض کردیم، اما بدون توجه به نظر جمعی فعالان سی ان جی و تامین و تعمیرو نگه داشت، قصد انجام مناقصه برای این موضوع را دارند.

کد خبر: ۵۹٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha