۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
۳۷ میلیون دلار از واردات زنجان به صورت ورود موقت انجام می شود
مدیرکل گمرک زنجان:

۳۷ میلیون دلار از واردات زنجان به صورت ورود موقت انجام می شود

زنجان- احمدی، مدیرکل گمرک زنجان گفت: ۳۷ میلیون دلار از واردات استان زنجان به صورت ورود موقت انجام می شود که از نظر وزنی ۱۲۶ هزار تن است که به علت کرونا و مسدود شدن مرزها ۱۰ درصد کاهش دارد. 

سید میرهاشم احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه درصدی زیادی از واردات کالا به استان زنجان مواد اولیه است، گفت: کل واردات استان طی هشت ماه از ۴۰ کشور بوده است. 

وی با بیان اینکه طی هشت ماه امسال ترکیه ۶۷ میلیون دلار از واردات کالا به استان را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: ۳۵ درصد واردات استان از این کشور است.

مدیرکل گمرک زنجان، به درآمد گمرک استان زنجان طی هشت ماه امسال اشاره کرد و گفت: طی این بازه زمانی درآمد گمرک استان بیش از ۱۲۳ میلیارد تومان بوده است. 

احمدی تاکید کرد: ۳۷ میلیون دلار از واردات استان زنجان به صورت ورود موقت انجام می شود که از نظر وزنی ۱۲۶ هزار تن است که به علت کرونا و مسدود شدن مرزها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش دارد. 

وی گفت: واردات ورود موقت زنجان  بیش از ۹۰ درصد خاک روی و بعد آخال و ضایعات کارتن به دو شرکت تولیدی است. 

مدیرکل گمرک زنجان، با بیان اینکه گمرک ایران به تمام واحدهای تولیدی مجوز ورود موقت بدون اینکه مبلغی در گمرک پرداخت کنند را داده است، ابراز کرد: هیچ ‌یک از اقلام صادراتی استان از گمرک زنجان ممنوعیت صادرات ندارد.

احمدی با بیان اینکه در سال جهش تولید به دنبال رشد اقتصادی هستیم، یادآور شد: گمرک استان در سال جهش تولید همکاری خود با واحدهای تولیدی را تقویت کرده است. 

کد خبر: ۵۹٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha