۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
جزییات احکام قطعی چند پرونده کلان مفاسد اقتصادی
سخنگوی قوه‌قضاییه اعلام کرد

جزییات احکام قطعی چند پرونده کلان مفاسد اقتصادی

اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی اولویت دستگاه قضا بوده و دادرسی‌ها در سراسر کشور در حال انجام است.

به گزارش بازار، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری گفت: ۱۰ نفر از کارمندان گمرک به جرم دریافت و رشوه در یکی از استان‌های شمال غرب کشور به جزای نقدی و حبس محکوم شدند.

اسماعیلی در ادامه افزود: مبارزه با مفاسد همچنان اولویت نخست دستگاه قضاست و دادگاه‌های مبارزه با مفاسد با قدرت و اقتدار امر رسیدگی را عهده دار هستند و دادرسی‌ها در این خصوص در حال انجام است ضمن این که احکام خوب و بازدارنده‌ای نیز در این خصوص در جای جای ایران صادر شده است.

وی گفت: اخیراً در یکی از استان‌های شمال غرب کشور به پرونده کارمندان گمرک که رشوه‌های سنگینی اخذ کرده بودند، رسیدگی شد و حکم قطعی درباره ۱۰ نفر از کارمندان صادر شده است که حکم چند نفر از آن‌ها را می‌خوانم.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: آقای محمدرضا لطفی فرزند شعبانعلی کارمند اداره گمرک به جرم اخذ رشوه به تحمل ۱۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، انفصال موقت از خدمات دولتی، جزای نقدی و انتشار حکم در رسانه‌ها محکوم شد.

اسماعیلی گفت: اسماعیل رحمانی فرزند مراد کارمند اداره گمرک به جرم اخذ رشوه به ۱۰ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، انفصال موقت از خدمات دولتی، جزای نقدی و انتشار حکم در رسانه‌ها و همچنین فرزاد فروغ فرزند ناصر کارمند اداره گمرک به جرم اخذ رشوه به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و انفصال موقت از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی و انتشار حکم در رسانه‌ها محکوم شده اند.

محکومیت مدیر کل سابق ورزش شیراز به ۱۰ سال حبس
سخنگوی قوه قضاییه گفت: مدیر کل سابق ورزش و جوانان شیراز به ۱۰ سال حبس و جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری خود افزود: در ادامه مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان فارس و شهر شیراز؛ مدیر کل سابق ورزش و جوانان به اتهام ۲۸ فقره اخذ رشوه به ارزش ۱۷ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال؛ به تحمل ۱۰ سال حبس و جزای نقدی و انفصال دائم از خدمات دولتی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

 محکومیت مدیر عامل سابق بانک سرمایه به ۱۲ سال حبس تعزیری
سخنگوی قوه قضاییه گفت: غلامرضا حیدرآبادی مدیر عامل سابق بانک سرمایه به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

غلامحسین اسماعیلی در ادامه افزود: این متهم پرونده که از کشور خارج شده بود با تلاش پلیس بین الملل و قوه قضائیه به کشور برگشت و پیش از این یک محکومیت غیابی داشت که بعد از بازگشت به کشور در این خصوص واخواهی کرد و بعد از رسیدگی به پرونده و طی فرآیند دادرسی در نهایت به اتهامات مطرح شده در کیفرخواست حکم قطعی برای متهم صادر شد.

اسماعیلی افزود: وی در نهایت به ۱۲ سال حبس تعزیری، جزای نقدی، ضبط اموال تحصیل شده از طریق مال نامشروع و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.

کد خبر: ۵۹٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha