۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
۵ هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان مقاوم‌سازی شده است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان:

۵ هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان مقاوم‌سازی شده است

زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، گفت: پنج هزار و ۹۲۱ واحد مسکونی روستایی دراستان زنجان معادل ۳۳ درصد مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش بازار به نقل از بنیاد مسکن زنجان، رضا خواجه ای، گفت: تعداد روستاهای محدوده گسل در استان زنجان ۱۵۳ روستا با ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی است. 

وی با بیان اینکه از این تعداد پنج هزار و ۹۲۱ واحد مسکونی روستایی دراستان زنجان معادل ۳۳ درصد مقاوم‌سازی شده است، اظهار کرد: در سطح استان زنجان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی شده است که می‌توان گفت تاکنون ۵۳ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان معادل ۴۹ هزار و ۳۰۱ واحد در مقابل زلزله مقاوم‌سازی شده‌اند که امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی، این میزان افزایش یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، با اشاره به اینکه زلزله به عنوان یکی از حوادث طبیعی هر از چند گاهی خسارت و تلفاتی به بار می‌آورد و همین امر ضرورت اندیشیدن به مقاومت ساختمان‌ها و ارائه راهکارهای لازم برای کاهش خطرات زمین زلزله را دو چندان می‌کند، یادآور شد: بنیاد مسکن استان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است.

خواجه‌ای تاکید کرد: در این راستا بنیاد مسکن با توجه به تجربیات گذشته و اهمیت فاکتورهای متعددی همچون فراهم کردن اسکان موقت و دائم، سرعت احداث، افزایش مقاومت و کاهش هزینه‌ها در بحث بلایای طبیعی، توجه به سیستم‌های ساختمانی مقاوم در برابر زلزله را یکی از ضروریات صنعت ساختمان می‌داند.

وی به اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: این طرح گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است که در این راستا پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه‌گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان، ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.

کد خبر: ۵۹٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha